Dødsannonse i Aftenposten 1981
Moderator: MOD_Oslo
Dødsannonse i Aftenposten 1981
Hei,
Er det noen som har tilgang til Aftenpostens dødsannonser fra året 1981?
Det gjelder dødsannonsen til Alf Egil Jacobsen f.2.febr.1905, død 2.juli 1981, begr. 28.sept.1981. Gift med Rakel Marie som døde 22.juli 2000, Ullern.
Takknemlig for svar.
Er det noen som har tilgang til Aftenpostens dødsannonser fra året 1981?
Det gjelder dødsannonsen til Alf Egil Jacobsen f.2.febr.1905, død 2.juli 1981, begr. 28.sept.1981. Gift med Rakel Marie som døde 22.juli 2000, Ullern.
Takknemlig for svar.
- Knut Erling Harg
- Sted: SKIEN
Re: Dødsannonse i Aftenposten 1981
I Aftenposten 9. juli 1981 finner jeg (se vedlegg) under "Anmeldte dødsfall mandag 6. juli":
Alf Egil Jacobsen f. 8.2.1905
Jeg har ikke funnet verken dødsannonser eller kunngjøring om bisettelse i det angitte tidsrommet. Merk også at både fødselsdato (8.2 ikke 2.2) og dødsdato (6.7 ikke 2.7) er annerledes i avismeldingen. Er det riktig person? Jeg ser at dine datoer stemmer med gravminneregisteret, det kan være feil der også.
Alf Egil Jacobsen f. 8.2.1905
Jeg har ikke funnet verken dødsannonser eller kunngjøring om bisettelse i det angitte tidsrommet. Merk også at både fødselsdato (8.2 ikke 2.2) og dødsdato (6.7 ikke 2.7) er annerledes i avismeldingen. Er det riktig person? Jeg ser at dine datoer stemmer med gravminneregisteret, det kan være feil der også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hei og takk for raskt svar. Det er nok riktig person ettersom fødselsdatoen er oppgitt til 8.febr. 1905 i kirkeboka for Hof da han giftet seg med Rakel. Det er litt rart at det skal være feil både i fødselsdato og dødsdato. Litt rart er det også at han døde i begynnelsen av juli og ikke ble begravet før i slutten av september?
Jeg er egentlig ute etter navn på eventuelle barn i dette ekteskapet, da min mann har fått en forespørsel fra USA om etterkommere etter Rakels far og hans søsken. Rakel var født i Hof 19.april 1910 som datter av Johan og Gina Eriksen og døde ifølge Dis gravminner 22. juli 2000, begravet Ullern Oslo 18. sept. s.å. Her er det også et langt hopp mellom dødsdato og begravelsesdato. Kan du se om det finnes noen dødsannonse på henne?
Takk igjen.
Jeg er egentlig ute etter navn på eventuelle barn i dette ekteskapet, da min mann har fått en forespørsel fra USA om etterkommere etter Rakels far og hans søsken. Rakel var født i Hof 19.april 1910 som datter av Johan og Gina Eriksen og døde ifølge Dis gravminner 22. juli 2000, begravet Ullern Oslo 18. sept. s.å. Her er det også et langt hopp mellom dødsdato og begravelsesdato. Kan du se om det finnes noen dødsannonse på henne?
Takk igjen.
Hei!
Ang "hopp" mellom dødsdato og begravelsesdato, så vil jeg anta at det kan dreie seg om at det har vært urne-nedsettelse, og ikke jordfestelse innen "vanlig tid" etter dødsfallet.
http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/103059
Mvh Bente
Ang "hopp" mellom dødsdato og begravelsesdato, så vil jeg anta at det kan dreie seg om at det har vært urne-nedsettelse, og ikke jordfestelse innen "vanlig tid" etter dødsfallet.
http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/103059
Mvh Bente
- Knut Erling Harg
Den var lettere å finne. Vedlegger dødsannonsen i ny versjon av samme fil som over, men det siste er altså fra Aftenposten 31.7.2000.
Merk at "bisettelsen har funnet sted", så den senere datoen er nok urnenedsettelsen, slik Bente Lillian forklarer.
Merk at "bisettelsen har funnet sted", så den senere datoen er nok urnenedsettelsen, slik Bente Lillian forklarer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Takk til dere begge. Men hvor finner jeg vedlegget fra Aftenposten?
- Knut Erling Harg
Hvis du er logget på Slektsforum, skal du se en tabell under min svartekst. Til høyre i den står det en knapp som heter "Last ned". Hvis det fortsatt er problemer, kan jeg sende den som privat melding i tillegg.
Jeg fant det nå. Takk igjen.