Jeg nøster videre i min bestefars familie, og prøver nå å finne hans bror, som døde som barn. Dette er det jeg vet:
Foreldrene var Jacob Julius og Gunda Kristine Andersen. Min oldemor døde i 1923 og etterlater seg 5 umyndige barn og ett mindreaarig. Jeg vet ut i fra dette at broren lever i 1923. Mine oldeforeldre hadde ett barn hver fra tidligere før de giftet seg. Oldefars datter er født på slutten av 1800-tallet (1893 tror jeg), og oldemors datter i 1905.
Deretter får de min bestefars bror Gunnar i 1909, søsteren Randi i 1913, bestefaren min i 1916. Ett eller annet sted mellom 1910/11 og 1923 får de Henry, men han klarer jeg ikke å finne noe sted.
Han står ikke i folketellingen av 1910. Jeg antar derfor at han må være født etter dette.
Familien var metodister og tilhørte Første Metodistkirke i Oslo. Her har jeg funnet mye - fødselsdatoer, dåpsdatoer og konfirmasjoner for flere av de andre.
Min oldemors dødsdato står imidlertid oppført i kirkeboken for Tøyen og er gravlagt på Sofienberg kirkegård. Jeg har ikke funnet Henry i denne kirkeboken heller.
Familien bodde i Kirkegårdsgaten på det tidspunktet min oldemor døde.
Hvilke kilder kan jeg nå lete i? Er det mulig at han ikke er registrert noe sted?
Takknemlig for alle ledetråder.