Anna Malene Berg, født i Kristiansand 6/11-1892
Moderator: MOD_Oslo
Anna Malene Berg, født i Kristiansand 6/11-1892
Hei
Jeg søker opplysninger om Anna Malene Berg, født i Kristiansand 6/11-1892. Hun flyttet til Christiania og fødte et barn på Rikshospitalet i 1914. I 1921 ble dåpsattesten hennes sendt fra Kristansand til Christiania og etter det kan jeg ikke finne noe om henne. Noen som kan hjelpe meg.
Hilsen Frøydis
Jeg søker opplysninger om Anna Malene Berg, født i Kristiansand 6/11-1892. Hun flyttet til Christiania og fødte et barn på Rikshospitalet i 1914. I 1921 ble dåpsattesten hennes sendt fra Kristansand til Christiania og etter det kan jeg ikke finne noe om henne. Noen som kan hjelpe meg.
Hilsen Frøydis
-
- Sted: RASTA
Re: Anna Malene Berg, født i Kristiansand 6/11-1892
Hei
Attesten som er sendt i 1921 kan tyde på at hun skulle gifte seg,men jeg kan ikke finne noen vielse eller lysninger i Oslo fra juli til desember 1921 Det kan selvfølgelig være en borgerlig vielse som ikke ligger på nett.
Har også sjekket emigranter fra Kristiania/Oslo uten napp.
Vet du hvor hun bodde i 1921 ?
Ser hun hadde adresse Grini,Sandvika når barnet ble født,hun kan kanskje giftet seg i Bærum/Asker
Skal lete mer.....
Hilsen Solveig
Attesten som er sendt i 1921 kan tyde på at hun skulle gifte seg,men jeg kan ikke finne noen vielse eller lysninger i Oslo fra juli til desember 1921 Det kan selvfølgelig være en borgerlig vielse som ikke ligger på nett.
Har også sjekket emigranter fra Kristiania/Oslo uten napp.
Vet du hvor hun bodde i 1921 ?
Ser hun hadde adresse Grini,Sandvika når barnet ble født,hun kan kanskje giftet seg i Bærum/Asker
Skal lete mer.....
Hilsen Solveig
Hei. Takk for at du tok tak i dette. Jeg har også lett i ekteskap og emigrasjon uten hell. Har også tenkt at det hadde noe med dødsfall å gjøre, men har ikke funnet noe der heller. Jeg vet ikke hvor hun bodde i 1921, så det gjør det jo litt vanskeligere. Igjen, takk for at du hjelper meg med dette.
Hilsen Frøydis
Hilsen Frøydis
-
Vet du noe om søsteren Sofie ?
Fikk hun barn som Anna kan ha vært fadder for ?
Fikk hun barn som Anna kan ha vært fadder for ?
Jeg har ikke klart å finne noe om søsteren Sofie Kristine heller, men der skal jeg lete litt mer tror jeg.
-
Hei
På DIS gravminner er det en Sofie K Aarnes f.5/6-1891 d.29/4-1963
Vestre gravlund Oslo Felt:026 Rad: 12 Gravnr 021
Jeg har ringt Vestre gravlund for høre om de har noen flere opplysninger og
denne damen heter Sofie Kristine.Det var ikke opplyst om fødested,men vi kan jo ha henne i bakhodet ved videre leting
Har også sett på dødsannonsen i Aftenposten og der er det nevt en søster,men ikke navnet
I adressebok for Oslo 1920-1921 er det flere Anna Berg,men kun en Anna M Berg,hun bor i Akersgt 65 Dette hører til Trefoldighet menighet og denne kirkeboken men viede ble lagt ut idag.Kan ikke finne vielsen der
Sender deg en Privat Meldig med navn på de som er nevnt når Sofie K døde
Hilsen Solveig
På DIS gravminner er det en Sofie K Aarnes f.5/6-1891 d.29/4-1963
Vestre gravlund Oslo Felt:026 Rad: 12 Gravnr 021
Jeg har ringt Vestre gravlund for høre om de har noen flere opplysninger og
denne damen heter Sofie Kristine.Det var ikke opplyst om fødested,men vi kan jo ha henne i bakhodet ved videre leting
Har også sett på dødsannonsen i Aftenposten og der er det nevt en søster,men ikke navnet
I adressebok for Oslo 1920-1921 er det flere Anna Berg,men kun en Anna M Berg,hun bor i Akersgt 65 Dette hører til Trefoldighet menighet og denne kirkeboken men viede ble lagt ut idag.Kan ikke finne vielsen der
Sender deg en Privat Meldig med navn på de som er nevnt når Sofie K døde
Hilsen Solveig
-
- Sted: RAUFOSS
Hei. Sofie Kristine er nok den riktige som dere har funnet på gravminner. Hun er født i Kristiansand 05.06.1891.( Kirkeboka for Kr. sand 1881- 1896 side 205) Konfirmert 1905. (Kr.sand 1905-1916 side 18.)
Tusen takk for all hjelp i forbindelse med å finne informasjon om Anna Malene. Det har vært til stor hjelp for meg.
Hilsen Frøydis

Hilsen Frøydis