Hei. Takk for svar og interesse for saken.
Som sakt har jeg vært i kontakt med Byarkivet,Oslo, men de hadde ingen pasientmapper på Maria Dehlis Minde barnehjem.De hadde ikke mottatt noen dokumentasjoner fra dette barnehjem.
Her skjedde det noe pussig da var i Byarkivet,personalet her er alle tiders, i samtalen med vedkommende så sa jeg at jeg var født av foreldre som ikke var gifte,men bodde i Oslo.
Jeg viste ikke hvem min far var.
Ett øyeblikk sa vedkommende og kom tilbake etter par minnutter med Anmeldelse på et levende guttebarn. Det var meg,, født 1935 på Rikshospitaletes kvinneklinikk,Oslo, hvor alle ugifte mødre måtte føde på den tiden.Da fikk jeg navne på min far. Dette var i 2002.
Jeg fant han ikke,før et par år etter at var død. Han hadde byttet nytt etternavn i 1942.
Derfor fant jeg han for sent.
Dette var litt på siden av saken , men jeg ville bare fortelle hvor dyktige og positive personalet på Byarkivet, Oslo er.
De skaffet også min personalmappe fra Vardåsen tuberkolose-barnehjem,Asker. drevet av Oslo kommune. var anbrakt fra 1940-1941.
Ullevål sykehus, innlagt i 1935-1936. Denne mappen fikk jeg også utlevert fra sykehuset med,
Oslo Sanitetsforening, har jeg kontaktet, men de finner ikke noen ting fra Maria Dedlis Minde,barnehjem. Oslo kommune, har heller ikke noe fra den tiden.
Det jeg håper er om noen der ute vet noe?
Igjen takk for din interesse.
MVH
Nils Karlsen.