Hvordan forandre registrering fra Gjest til Medlem

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
gj00477
Sted: HØNEFOSS

Hvordan forandre registrering fra Gjest til Medlem

Legg inn av gj00477 » 24. februar 2005 kl. 2.47

Har registrert meg som gjest i Slektsforum.

Går ut fra jeg kan fortsette å bruke gjestestatusen, sjøl om jeg melder meg inn i DIS.

Etter hva jeg forstår har medlemmer også tilgang til et par andre tråder. Disse ligger trolig på et for høyt plan for meg. Men-, skulle jeg en eller annen gang ønske ta del i disse , hva da? Må jeg da stryke meg som gjest og registrere meg som medlem? Eller blir jeg innehaver av to forskjellige pass- og brukerkoder? Altså dobbeltregistrert. Mvh Ellef Ellefsen

gj00477

Re: Hvordan forandre registrering fra Gjest til Medlem

Legg inn av gj00477 » 24. februar 2005 kl. 3.01

I foregående innlegg må jeg ha rotet med emnefeltet.

Riktig emne skal være: Hvordan forandre registrering fra "Gjest" til "Medlem"?

(Jeg skulle nok alt ha gjort forandringene, slik at jeg kunne ha strøket hele innlegget, og skrevet det på nytt) d.s.

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 24. februar 2005 kl. 13.16

Har du prøvd å logge deg inn med brukernavn og passord som står bak på slekt og data? (på formen dn12345 xxx123)
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

gj00477

Legg inn av gj00477 » 24. februar 2005 kl. 15.31

Takker så mye for svar, og ikke minst for at emnefeltet er rettet opp!

Nei, har intet medlemsnummer bak på medlemsbladet. Er såpass nytt medlem at noe brukernavn og passord ikke var tatt med på baksiden.

Sto derimot på konvolutten bladet var sendt i. Men-, denne konvolutten har jeg nok kastet. Regner med mitt brukernavn og passord er å finne på neste medlemsblad jeg får tilsendt.

Har ikke behov for å registrere meg som medlem foreløpig. er godt fornøyd slik det fungerer. Og disse ekstra finessene et registrert medlem kan dra nytte av, ligger trolig på et for høyt plan for meg.

Men jeg lurte på hva jeg skulle gjøre, i tilfelle jeg en gang i fremtiden ville registrere meg i Slektsforum som medlem. Om jeg da først må slette min nåværende "Gjestestatus"?
Mvh Ellef.

dn18553

Legg inn av dn18553 » 24. februar 2005 kl. 15.45

Det er vel neppe problematisk om noen er registrert både som gjest og DIS-medlem på Slektsforum. Eneste konsekvens er vel at statistikken blir litt forkludret, men dette er vel neppe et stort problem.

Jeg foreslår at du logger inn som DIS-medlem når du får brukernavn og passord - da får du blant annet tilgang til DIS-fora som på ingen måte er på et for høyt plan for deg.

gj00477

Legg inn av gj00477 » 24. februar 2005 kl. 17.55

Takker nok en gang for svar.

Kommer trolig til å følge ditt råd. Hadde en mistanke om at statistikken ble forkludret. Dette var grunnen til at jeg spurte.

Saken har som du skriver, neppe så stor konsekvens. Vi får heller håpe statistikken blir skikkelig forkludret med "dobbeltregistreringer". D.v.s. at flere gjestebrukere av Slektsforum etter en tid får lyst til å melde seg inn i DIS-Norge.

Mvh. Ellef.

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 24. februar 2005 kl. 20.04

Ellef, dersom du ikke har fått noen løsning, send en e-post til [email protected]
Åse har kontroll på det meste!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

dn10731

Legg inn av dn10731 » 2. mars 2005 kl. 12.38

Takk til Laila! Fulgte rådet ditt.

Har allerede fått svar, samt brukernavn og passord. (Intet problem. Som gjest hadde jeg bare vært innom på besøk, og ikke blitt registrert i medlemsregisteret)

Denne meldingen er skrevet, etter først å ha logget meg på som medlem. Mvh Ellef.

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»