"Overførte" etterlysninger

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
dn10020
Sted: LØVENSTAD

"Overførte" etterlysninger

Legg inn av dn10020 » 9. desember 2004 kl. 18.34

Det finnes en rekke overførte etterlysninger, mange flere år gamle - hvor man blir bedt om å svare direkte til etterlyser. Dette forstår jeg ikke hensikten med, flere etterlysninger er sikkert forlengst oppklart, vet man om oppgitte mail-adresse stadig fungerer og kan man finne ut om vedkommende allerede har fått flere svar fra andre?

Eller er det noe som jeg totalt har oversett ? Poenget er vel ikke å ha flest mulig etterlysninger, relevante eller ikke ?

dn18553
Sted: OSLO

Re: "Overførte" etterlysninger

Legg inn av dn18553 » 9. desember 2004 kl. 20.19

Dessuten er vel noe av poenget med et slikt forum at man skal svar på forumet, og ikke privat via e-post.

dn06606
Site Admin

Legg inn av dn06606 » 10. desember 2004 kl. 1.26

De som har lagt inn denne setningen har nok hatt til hensikt å sikre at den som har postet etterlysningen også mottar svaret - siden det ikke er sikkert at vedkommende er klar over at innlegget er flyttet til en ny tjeneste (enda).

Det beste er nok begge deler - altså at svaret postes både her i forumet på vanlig måte og som svar direkte til den som har postet etterlysningen.
mvh Jan

dn10020
Sted: LØVENSTAD

Legg inn av dn10020 » 10. desember 2004 kl. 9.59

Uenig.

Vi vet ikke om en etterlysning stadig er aktuell. Vi vet ikke om etterlysers adresse er riktig. Det beste er nok heller kun å "gjenopplive" de etterlysninger hvor man får en aktiv aksept til dette.

dn06606
Site Admin

Legg inn av dn06606 » 10. desember 2004 kl. 10.16

Én grunn til at det gjøres i denne rekkefølgen er at vi prioriterer rask samlokalisering i og "markedsføring" av ett forum - noe som har vært en viktig grunn for etableringen av Slektsforum. Å flytte er relativt fort gjort, å foreta nærmere vurderinger vil ta tid.

Jeg kan ikke svare for alle, men vet at enkelte lokallag har planer for å rydde i de flyttede innleggene i neste omgang.
mvh Jan

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 10. desember 2004 kl. 10.46

Over nyttår kommer jeg til å kontakte alle de som hadde sine etterlysninger på O/A sine hjemmesider, (disse var jo helt "statiske", og vi aner ikke hvem som har fått svar på noe).

De som har fått løst sine gåter - vil bli bedt om å oppdatere sine etterlysninger med dette (og at de så blir liggende til andre med samme slekt. Og evt. legge inn etterlysningen under eget navn.

De som ikke har fått løst sine gåter bør legge ut etterlysnngen på nytt under eget navn og vi fjerner den med HelgeH om Avsender.

Det blir litt av en jobb, men jeg tror dette går bra jeg :)

:)

Det kan vel kanskje lønne seg å vente med å svare på O/A-overførte etterlysninger til over nyttår, slik at vi vet om disse er relevante. Det er lett å se hvilke etterlysninger dette gjelder. (de er alle lagt inn av Helge Haugland)
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»