Arbeid pågår i Slektsforum - det meste er normalt igjen

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
dn06606
Site Admin

Arbeid pågår i Slektsforum - det meste er normalt igjen

Legg inn av dn06606 » 29. januar 2007 kl. 12.35

Noen brukere har et par dager opplevd redusert tilgang til enkelte fora (fora som er forbeholdt medlemmer av DIS-Norge og posting i nyhetsgrupper) - dette skal nå være tilbake til normalen igjen.

Det arbeides fortsatt på tjenesten slik at man av og til kan oppleve at den oppfører seg litt annerledes enn man er vant til.
mvh Jan

gj03756
Sted: VåGLAND

Re: Arbeid pågår i Slektsforum - det meste er normalt igjen

Legg inn av gj03756 » 15. februar 2007 kl. 13.36

Jan Eri skrev:Noen brukere har et par dager opplevd redusert tilgang til enkelte fora (fora som er forbeholdt medlemmer av DIS-Norge og posting i nyhetsgrupper) - dette skal nå være tilbake til normalen igjen.

Det arbeides fortsatt på tjenesten slik at man av og til kan oppleve at den oppfører seg litt annerledes enn man er vant til.

Ser det står i din overskrift at det meste er normalt igjen :)
Men jeg har i alle fall ett problem, og har hatt det ganske lenge nå.

Selv om jeg klikker på Logg Ut, så blir jeg IKKE logget ut..... For å bli logget ut, må jeg lukke Forum "vinduet".

Mvh
Paul
Mvh
Paul Rambø

[email protected]

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 15. februar 2007 kl. 15.37

Samme her.

Else B.

gj03756

Legg inn av gj03756 » 16. februar 2007 kl. 10.20

Else B. Rustad skrev:Samme her.

Else B.

Felles skjebne, felles trøst :D

Ha en fin helg !

Vh
Paul Rambø
Mvh
Paul Rambø

[email protected]

dn10731
Sted: HØNEFOSS

Legg inn av dn10731 » 16. februar 2007 kl. 10.40

Hei. Henger meg på denne tråden.
Er det håp om at nyhetsgruppa no.fritid.slektsforsking.diverse atter vil bli synkronisert med Slektsforum? (Ser den ikke er kopiert over til Slektsforum siden oktober 2006).
Mvh Ellef Ellefsen.

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Sted: LARVIK

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 16. februar 2007 kl. 20.27

Skal ikke prøve meg på en teknisk forklaring på hvorfor "Logg Ut" ikke virker, men har observert at dette er tilfelle ved bruk av Explorer. Med Firefox virker dette. Håper det kan finnes en løsning som fungerer for det store flertallet som bruker Explorer.

Brukeravatar
dn05365
Sted: ARENDAL
Kontakt:

Legg inn av dn05365 » 16. februar 2007 kl. 21.35

"Logg ut" fungere fint i Opera også :)

Tore Kristiansen
Sted: KRISTIANSUND N

Legg inn av Tore Kristiansen » 16. februar 2007 kl. 22.53

Logg ut i Slektsforum fungerer ikke her på mine to maskiner. Ikke i Firefox, Opera eller Internet Explorer. Ingen av nettleserne :(

Jeg logger ut i Slektsforum, men jeg er fortsatt innlogget etter at systemet har jobbet med den kommandoen. Jeg kan fortsatt se vedlegg og svare på innlegg etter at jeg har bedt om å bli logget ut.

Jeg må gå til Hovedsiden der jeg står som innlogget, og logge ut der. Så klikker jeg på dislogoen og kommer inn i Slektsforum på nytt. Jeg er fortsatt logget inn der, men da logger jeg ut igjen i Slektsforum og endelig er jeg logget ut, og kan ikke se vedlegg eller svare på innlegg. Tungvint, og det er slik i alle tre nettleserne. Var forklaringa grei?
:) Tore

gj03756

Legg inn av gj03756 » 17. februar 2007 kl. 19.06

Tore Kristiansen skrev:Logg ut i Slektsforum fungerer ikke her på mine to maskiner. Ikke i Firefox, Opera eller Internet Explorer. Ingen av nettleserne :(

Jeg logger ut i Slektsforum, men jeg er fortsatt innlogget etter at systemet har jobbet med den kommandoen. Jeg kan fortsatt se vedlegg og svare på innlegg etter at jeg har bedt om å bli logget ut.

Jeg må gå til Hovedsiden der jeg står som innlogget, og logge ut der. Så klikker jeg på dislogoen og kommer inn i Slektsforum på nytt. Jeg er fortsatt logget inn der, men da logger jeg ut igjen i Slektsforum og endelig er jeg logget ut, og kan ikke se vedlegg eller svare på innlegg. Tungvint, og det er slik i alle tre nettleserne. Var forklaringa grei?

Hei Tore ( og dere andre som har svart på dette )

Nå har jeg også prøvd Firefox ( siste versjon ) og utloggingen fungerer heller ikke der...
Merkelig at det ikke fungerer i IE lengre... det gjorde det jo tidligere. I alle fall da jeg hadde IE 6.5 ( nå bruker jeg IE7.0 )

Vh
Paul
Mvh
Paul Rambø

[email protected]

gj03756

Legg inn av gj03756 » 25. februar 2007 kl. 7.19

Merkelig at ikke Site Admin har noe svar til dette problemet :o
Mvh
Paul Rambø

[email protected]

dn06606
Site Admin

Legg inn av dn06606 » 25. februar 2007 kl. 7.25

Det vil fortsatt bli arbeidet med samkjøring av påloggingsystemer for de forskjellige tjenestene en stund framover. Avlogging har så langt ikke vært prioritert da dette uansett kan gjøres ved å omstarte nettleseren.

Informasjon vil bli gitt her når det skjer nye, varige endringer med av- eller pålogging.
mvh Jan

gj03756

Legg inn av gj03756 » 25. februar 2007 kl. 12.05

Jan Eri skrev:Det vil fortsatt bli arbeidet med samkjøring av påloggingsystemer for de forskjellige tjenestene en stund framover. Avlogging har så langt ikke vært prioritert da dette uansett kan gjøres ved å omstarte nettleseren.

Informasjon vil bli gitt her når det skjer nye, varige endringer med av- eller pålogging.

Vet jo at det kan gjøres på DEN måten, men hva er da "vitsen" med å ha en "Logg Ut" link ?

Have a nice day, drar ut på ski jeg :)
Mvh
Paul Rambø

[email protected]

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»