Hei, takk for svar og tips. (Jeg sitter jo skikkelig fast) Veldig bra tips om permanente lenker. jeg har gått og lurt på hvorfor noen funker og andre ikke
Men ja, til den ettersøkte

Det er godt mulig at Alexander bare kalte seg Alexander (eller Alex) Palm, store deler av tiden. Ifølge familielegenden skal han ha vært i militæret i Sverige på et tidspunkt, og han skal muligens også ha flyttet mye rundt etter jobb. Jeg vet ikke om det finnes noe register for svenske menige osv? Han var født i 1836, så perioden 1864-84 kunne kanskje ha noe.
Det er godt mulig han har vært omstreifer/ på fantestien en tid også. Det kan i så fall forklare hvorfor han ikke er med på folketellingen i 65.
På et tidspunkt giftet han seg med en dame som skal ha hett Helene (Lene?)
Han hadde flere barn, blant annet en sønn (Johan) født i 1876 eller 1878. Det finnes en Johan i folketellingen, som arbeider som fabrikksarbeider på Carbis i Sarpsborg og hører til i Sverige, men jeg vet ikke om dette er den samme.
Jeg vet ikke hvor Alexander døde, men det kan ha vært på Voss, eller i Bergen. Det store mysteriumet er likevel først og fremst hvor han kom fra. Jeg har bare søkt i norske kilder før, og er dessverre ingen racer på gotisk skrift. Så jeg er veldig takknemlig for all tips og help