Min oldefar het Bernt Emil Jakobsen f. 25.11.1875 i Aarstad i Bergen. Han fikk et barn her på Vestlandet - som er min farfar - før han reiste til Tønsberg og giftet seg med Susanne Katrine Andersen f. 18.86 (?) Hun er fra Ek. Hennes far het Johan Leonard Andersen.
Min oldefar bodde på Teien ved Nes da han giftet seg med Susanne K. A. den 31.12.1914 i Slagen kirke.
Dette har jeg funnet her: http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb ... 0000620544
i Ministerialbok for Sem prestegjeld, Slagen sokn 1905-1918 (0721P)
Alle spor stopper her, Jeg har lett i både kirkebøker etter fødte og døde - men finner ingenting. Men kanskje noen av dere har noen tips for hvordan vi går frem videre for å finne evt slekt - eller ihvertfall får noen svar på hva og hvordan ting skjedde videre.
Min farfar er nå død, men holdt i alle år tett om hva som skjedde med hans far. Min oldemor - hans mor, døde i barsel 11 dager etter min oldefars fødsel, så han vokste derfor opp hos sin tante og onkel.
Vi ønsket i mange år å finne ut hva som skjedde med oldefar - men dette fikk vi aldri vite. Nå er min far snart 70 år og han ønsker et svar. Kanskje har han noen slektninger i Tønsberg?
Håper så inderlig noen av dere kan hjelpe meg hva jeg gjør videre nå.