Hans Vilhelm Pedersen, født 9. aug. 1827, Ekkernes, Tr.sund.
Moderator: MOD_Troms
-
- Sted: MEISTERVIK
Hans Vilhelm Pedersen, født 9. aug. 1827, Ekkernes, Tr.sund.
Foreldre til Hans Wilhelm Pedersen:
Peder Larsen og Inger Jonsdatter. Klarer ikke å finne ut hvor disse to kommer fra, og hvor de er gift.
Kan noen hjelpe meg med dette?
Mvh. Edel
Peder Larsen og Inger Jonsdatter. Klarer ikke å finne ut hvor disse to kommer fra, og hvor de er gift.
Kan noen hjelpe meg med dette?
Mvh. Edel
Re: Hans Vilhelm Pedersen, født 9. aug. 1827, Ekkernes, Tr.s
Viet 30 Juli 1815, enkemand Peder Larsen og enken Inger Jonsdatter Echernæs: Lenke
Dette er vel Ingers første ekteskap, 1809 (med Thomas Amundsen Kaarvigen): Lenke
Thomas Amundsens dødsfall, 1812: Lenke
Alt tyder vel på at Inger var datter til Jon Danielsen og Ingeborg Nilsdatter i Schulfiord: Familien ved FT-1801
Thomas Amundsens dødsfall, 1812: Lenke
Alt tyder vel på at Inger var datter til Jon Danielsen og Ingeborg Nilsdatter i Schulfiord: Familien ved FT-1801
-
Tusen takk for hjelpa, Odd Villy. Supert!
Hans Wilhelm ble gift med Elen Larsdatter, født 1836, Markenes, Balsfjord.
Gift 1855. Finner bare 1 barn, Bernt Mathias, født 1865. Litt uvanlig.
Hans Wilhelm står oppført som død 23. januar 1876. Omkommet på sjøen. Det står noe mer der som jeg ikke klarer å tyde. Tromsøysund ministerialbok nr. 3, år 1877, side 179, nr. 55 .
Kan ikke lage lenke.
Elen Larsdatter bor hos sin sønn, Bernt, ved FT 1900.
Har lett etter hennes død, men finner den ikke.
Edel
Hans Wilhelm ble gift med Elen Larsdatter, født 1836, Markenes, Balsfjord.
Gift 1855. Finner bare 1 barn, Bernt Mathias, født 1865. Litt uvanlig.
Hans Wilhelm står oppført som død 23. januar 1876. Omkommet på sjøen. Det står noe mer der som jeg ikke klarer å tyde. Tromsøysund ministerialbok nr. 3, år 1877, side 179, nr. 55 .
Kan ikke lage lenke.
Elen Larsdatter bor hos sin sønn, Bernt, ved FT 1900.
Har lett etter hennes død, men finner den ikke.
Edel
Hei Edel.
Det ligger oppskrift på hvordan du lager lenker til skannede kirkebøker under forumets " Hjelp til tyding", men om du står på en kirkebokside så ser du at det over står Billedinformasjon - der velger du Øverst - da får du opp tre adresser - den første er kildeinformasjon - den neste Permanent Sidelenke - disse to "sverter du" - trykker høyre museknapp for å kopiere - går til etterlysningen - trykker høyre museknapp igjen - velger "limer inn" - trykker enter etter at du ser det er limt inn og da skal det se slik ut.
Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 6 (1806-1821), Ekteviede 1816, side 666-667.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-97
Jeg valgte eks. fra en av de kirkebøkene som er lagt inn til deg.
Håper det ble forståelig?
Det ligger oppskrift på hvordan du lager lenker til skannede kirkebøker under forumets " Hjelp til tyding", men om du står på en kirkebokside så ser du at det over står Billedinformasjon - der velger du Øverst - da får du opp tre adresser - den første er kildeinformasjon - den neste Permanent Sidelenke - disse to "sverter du" - trykker høyre museknapp for å kopiere - går til etterlysningen - trykker høyre museknapp igjen - velger "limer inn" - trykker enter etter at du ser det er limt inn og da skal det se slik ut.
Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 6 (1806-1821), Ekteviede 1816, side 666-667.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-97
Jeg valgte eks. fra en av de kirkebøkene som er lagt inn til deg.
Håper det ble forståelig?
Lillian Kristiansen
Kommentaren som er ført inn ved dødsfallet til Hans Vilhelm, er vel nærmest en forklaring på hvorfor dødsfallet først er ført inn 1 1/2 år etter at han døde: 'Omkommen paa Søen, Dødsfaldet meldt til Skifteretten, men ikke til Sognepresten ?? 4/9-77'
-
Takk Lillian. Det er forståelig, og jeg skal prøve det ved en senere anledning.
Edel
Edel
-
Takk Odd Villy.
Det skal noteres på hans personskjema.
Edel
Det skal noteres på hans personskjema.
Edel