Hvor er Johnny?
Moderator: MOD_Telemark
Hvor er Johnny?
Mine besteforeldre Anne Hansen født 3.1 1909 og Reidar Hansen født 21.4 1907 fikk 4 barn. Ett barn skal ha gått bort bare 2 år gammel. Det er en gutt som jeg har fått opplyst av mine slektninger skal hete Johnny. Han skal være født i årene mellom 1930 og 1934. Dødsårsaken skal være tuberkolose eller lungebetennelse. De skal ha bodd på Øya i Brevik. Er det mulig å finne ut hvor han kan være gravlagt?
Re: Hvor er Johnny?
Hei
Det er vanskelig å finne riktig Johnny uten fødselsdato.
En mulighet er å finne ut hvor de aktuelle kirkebøkene oppbevares og så møte personlig opp for å bla i de. Det er kun for on-line offentliggjøring at det er sperret for innsyn fra 1/1 1930.
Jeg vet ikke hvilken dato som gjelder for å se papirutgaven personlig, men tror nok alle 1930-årene går greit.
Her er en mulig Johnny begravet på Møllendal, Bergen.
Han er født 7/12 1935 og døde to år gammel 23/2 1938.
Navnet Johan Nicolai Hansen kan jo lett bli til Johnny i daglig bruk.
(Dobbeltklikk)
http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=72885
Vivi
Det er vanskelig å finne riktig Johnny uten fødselsdato.
En mulighet er å finne ut hvor de aktuelle kirkebøkene oppbevares og så møte personlig opp for å bla i de. Det er kun for on-line offentliggjøring at det er sperret for innsyn fra 1/1 1930.
Jeg vet ikke hvilken dato som gjelder for å se papirutgaven personlig, men tror nok alle 1930-årene går greit.
Her er en mulig Johnny begravet på Møllendal, Bergen.
Han er født 7/12 1935 og døde to år gammel 23/2 1938.
Navnet Johan Nicolai Hansen kan jo lett bli til Johnny i daglig bruk.
(Dobbeltklikk)
http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=72885
Vivi
Takk for svar. Johnny er født enten i Brevik eller Skien. Mine besteforeldre har aldri bodd i Bergen og han kan derfor ikke være gravlagt der. Jeg takker for deres interesse for å hjelpe meg.
Johnny skal være født i årene mellom min onkel som var født i 1929 og min far som var født i 1935 i Brevik. Jeg kan spørre kirkeverge i Brevik om hjelp.
Jeg har ikke klart å få hjelp hva gjør jeg nå? Når blir opplysningene frigitt i kirkebøkene for 1930-tallet?
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Har du prøvd en mail til Statsarkivet på Kongsberg? Hvis kirkebøkene er levert ligger de der.
mvh Eva Helene Erntsen
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
Jeg skal prøve Statsarkivet i Kongsberg for å høre om de kan hjelpe meg.
Johnny er funnet i kirkeboken, men har ikke et gravsted.
Mine besteforeldre bosatte seg på Øya i Brevik og fikk denne gutten som døde bare 2 år gammel av tuberkolose eller lungebetennelse.
Jeg har snakket med Brevik og kirkevergen der som ikke finner et gravsted fordi papirene er mangelfulle. Det skal visstnok være vanlig at barn ble lagt i graver med voksne på den tiden. Det står derimot en begravelsesdato i klokkerboken. Jeg har også kontaktet kirkevergen i Skien for å høre om han kan være begravd der.
Disse opplysningene kommer fra Statsarkivet i Kongsberg.
I klokkerbok 6 (1922-1940) for Brevik, oppslag 185a nr. 5, er innført at Johnny Kai Hansen, født 21.2. 1931, døde 21.7. 1933. Han ble begravd 25.7. 1933.
Statsarkivet har ikke mottatt gravprotokoller for Brevik. Du kan eventuelt henvende deg til Porsgrunn kirkelige fellesråd ([email protected]).
Jeg har henvendt meg dit, men de kan ikke hjelpe meg. Kan noen av dere det?
Jeg har snakket med Brevik og kirkevergen der som ikke finner et gravsted fordi papirene er mangelfulle. Det skal visstnok være vanlig at barn ble lagt i graver med voksne på den tiden. Det står derimot en begravelsesdato i klokkerboken. Jeg har også kontaktet kirkevergen i Skien for å høre om han kan være begravd der.
Disse opplysningene kommer fra Statsarkivet i Kongsberg.
I klokkerbok 6 (1922-1940) for Brevik, oppslag 185a nr. 5, er innført at Johnny Kai Hansen, født 21.2. 1931, døde 21.7. 1933. Han ble begravd 25.7. 1933.
Statsarkivet har ikke mottatt gravprotokoller for Brevik. Du kan eventuelt henvende deg til Porsgrunn kirkelige fellesråd ([email protected]).
Jeg har henvendt meg dit, men de kan ikke hjelpe meg. Kan noen av dere det?
Re: Johnny er funnet i kirkeboken, men har ikke et gravsted.
Jeg vil bare si at jeg tok mot til meg og sendte en forespørsel til Bispedømmerådet for Vest-Agder og Telemark da jeg ikke fikk svar fra kirkevergen om plassering av gravminne. Det viste seg at det fantes en gammel kirkebok som disse opplysningene står i og dermed så vet jeg hvor Johnny ligger begravet. Det gjelder å ikke gi opp.