Etterkommere av Paus og Francios Cudrioux
Moderator: MOD_Telemark
Etterkommere av Paus og Francios Cudrioux
Søker etter flest mulig etterkommere ( til bruk i en etterslektstavle) av Hedvig Pedersdatter Paus, f: 12 jul 1633 Vinje, d:15 aug 1693 Skien, og Francois Cudrioux, gjerne med kilder. Har desv. mistet endel data og kopien virker ikke.
Takk for hjelpen.
hv. Terje Norin.
Takk for hjelpen.
hv. Terje Norin.
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Etterkommere av Paus og Francios Cudrioux
Hei,
Det var synd med dine data ...
Et tips :
Du kan også ta kontakt via e-mail/tlf med de personer som har sendt bidrag til DIS Treff vedr disse 2 personene
Det var synd med dine data ...
Et tips :
Du kan også ta kontakt via e-mail/tlf med de personer som har sendt bidrag til DIS Treff vedr disse 2 personene

Vennlig hilsen Gry
Hei.
Francios Cudrioux med sine to koner og etterkommere er utførlig beskrevet i tidsskriftet til Norsk Slektshistorisk Forening Bind XX side 113-256.
Jeg har samlet endel etterkommere, men det er i hovedsak etterkommere til kone 1. Mallene Hansdatter Hassel.
Francios Cudrioux med sine to koner og etterkommere er utførlig beskrevet i tidsskriftet til Norsk Slektshistorisk Forening Bind XX side 113-256.
Jeg har samlet endel etterkommere, men det er i hovedsak etterkommere til kone 1. Mallene Hansdatter Hassel.
Terje,
I have a fair number of descendants. Please feel free to contact me via email.
Lill Ann
[email protected]
I have a fair number of descendants. Please feel free to contact me via email.
Lill Ann
[email protected]
Hei Terje!
Vet ikke om det har noe nytte for deg, men fant fra Skien kirkebøk 1755-1791, flere med navnet Paus. Kirsten Dorothea Paus, f. 1758.F.4/5-1758, døpt 11/5 1758. Hun er født Bøyesen. Farens navn Realf Bøyesen. Viet Til Søren Paus. Fikk ihvertfall disse barna:Christian Paus(har iikke funnet fødsel og dåp). Inger Marie, f.1758, døpt 19/7-1778,
Maren Dorothea,f.1780, døpt 6/10-1780, Mette Kristine, f.10/10-1782, døpt 18/10-1782.
Det kan godt hende du har dette fra før av, men jeg sender det allikevel.
Hilsen Ellen
Vet ikke om det har noe nytte for deg, men fant fra Skien kirkebøk 1755-1791, flere med navnet Paus. Kirsten Dorothea Paus, f. 1758.F.4/5-1758, døpt 11/5 1758. Hun er født Bøyesen. Farens navn Realf Bøyesen. Viet Til Søren Paus. Fikk ihvertfall disse barna:Christian Paus(har iikke funnet fødsel og dåp). Inger Marie, f.1758, døpt 19/7-1778,
Maren Dorothea,f.1780, døpt 6/10-1780, Mette Kristine, f.10/10-1782, døpt 18/10-1782.
Det kan godt hende du har dette fra før av, men jeg sender det allikevel.
Hilsen Ellen
Hei igjen!
Glemte og fortelle at du kan finne litt i "Gamle Gjerpen" av Gard Strøm, kirkebøker og inflyttede til Gjerpen 1815-1856. Det var her jeg ved en tifeldighet kom over navnet. Husket det fordi jeg hadde sett dt på DIS.
Hilsen Ellen
Glemte og fortelle at du kan finne litt i "Gamle Gjerpen" av Gard Strøm, kirkebøker og inflyttede til Gjerpen 1815-1856. Det var her jeg ved en tifeldighet kom over navnet. Husket det fordi jeg hadde sett dt på DIS.
Hilsen Ellen
Hei igjen!
Regner med at du har vært inne på familysearch? Der ligger det en del opplysninger på Francois Cudrioix og Hedvig Pedersdatter Paus; andre ekteskap, med foreldre o.s.v.
Ellen
Regner med at du har vært inne på familysearch? Der ligger det en del opplysninger på Francois Cudrioix og Hedvig Pedersdatter Paus; andre ekteskap, med foreldre o.s.v.
Ellen
Hei Terje!
Her er jeg igjen. På digitalarkivet vil du finne flere Paus, både på 1801,1865.1875 og 1900 tellinga i Skien. Se også på Porsgrunn. Du vil også finne Cudrioux eller Cudrio som det sannsynligvis er skrevet om til.
Her er jeg igjen. På digitalarkivet vil du finne flere Paus, både på 1801,1865.1875 og 1900 tellinga i Skien. Se også på Porsgrunn. Du vil også finne Cudrioux eller Cudrio som det sannsynligvis er skrevet om til.
Ser ikke ut til at jeg blir ferdig med dette. Hvis du går til Buverud.no, og søker på Paus, vil du finne mange i Holla og Lundeslekt. Her er det litt av hvert og boltre seg i. Du vil også finne Cudrio.
Ellen
Ellen
Hei!
Du vil finne mange Cudrio på digitalarkivet for Solum 1801
Hilsen Ellen
Du vil finne mange Cudrio på digitalarkivet for Solum 1801
Hilsen Ellen
Jeg har etterkommere i 11 generasjoner etter Paus og Francios Cudrioux,
fra sønnen Johannes Frantzøn
og videre Thomas (sagbrukseier) gift med Maren Andreasdatter HOFGARD
og deretter Anna Marie CUDRIO gift med Jan (Johan) NIELSEN (sagbrukseier, sønn av eleanore paulsdatter vogt)
deretter niels nilsen vogt (gift med Abigael Monrad)
deretter David Vogt (gift med Marie Magdalene Juel)
så Olaus Fredrik Vogt (gift med Mathilde Elise Lie, søster av matematikere Sophus Lie)
så Asgerd Vogt (gift med kommandørkaptein Lorentz Martin Lorentzen)
så Fredrik Vogt-Lorentzen (gift med kirsten Meyer fra Bergen)
og så undertegnede med samme navn med barn og barnebarn
Med vennlig hilsen Fredrik Vogt-Lorentzen (jr)
fra sønnen Johannes Frantzøn
og videre Thomas (sagbrukseier) gift med Maren Andreasdatter HOFGARD
og deretter Anna Marie CUDRIO gift med Jan (Johan) NIELSEN (sagbrukseier, sønn av eleanore paulsdatter vogt)
deretter niels nilsen vogt (gift med Abigael Monrad)
deretter David Vogt (gift med Marie Magdalene Juel)
så Olaus Fredrik Vogt (gift med Mathilde Elise Lie, søster av matematikere Sophus Lie)
så Asgerd Vogt (gift med kommandørkaptein Lorentz Martin Lorentzen)
så Fredrik Vogt-Lorentzen (gift med kirsten Meyer fra Bergen)
og så undertegnede med samme navn med barn og barnebarn
Med vennlig hilsen Fredrik Vogt-Lorentzen (jr)