Winther - igjen...

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Ketil Figenschou

Re: Winther - igjen...

Legg inn av Ketil Figenschou » 5. januar 2003 kl. 1.26

Johan Berge Dyrnes i Kristiansund har utgitt slektsboka Slektninger i 1996. Den omhandler Sehuus og Winther-slekta i 400 år.
Han skriver litt om Winterslekta i bygdene ved Trondheimsleia, og starter med Laurits Winter.
Ketil F

Svanhild Hegvik
Sted: KONGSBERG

Legg inn av Svanhild Hegvik » 8. januar 2003 kl. 18.59

Tusen takk for opplysningen!
Hvordan får jeg tak i denne boka? Kan jeg låne den på biblioteket (fjernlån), eller må jeg ta kontakt med forfatteren?
Mvh
Svanhild

Ole-Morten Sletvold

Legg inn av Ole-Morten Sletvold » 15. oktober 2003 kl. 12.29

Hei Svanhild

Jeg kjøpte mit eksemplar rett fra forfatter, så kontakt ham, men om du skulle være heldig i dine udersøkelser så har disse to brødrene en bro oppe i nord norge også hvor det vist nok skal være utgitt ei bok for den greina også. Jeg har i hende ett slektstre på lån som får denne greina inn på sin side, men ikke noe mere og heller ikke hvem som har laget dette treet til Bjarne sundli på Nes i fosen kansje med flaks blir vi begge hjulpen.
Ps vær opmerksom på hurtig korekturen i den boka du har, det lønner seg å sjekke opplysningene fra tid til annen.
mvh OMS

Svanhild Hegvik
Sted: KONGSBERG

Legg inn av Svanhild Hegvik » 30. desember 2003 kl. 19.15

- Også jeg har Winther-blod i årene, og er derfor interessert i å vite om noen har flere opplysninger om de første innvandrerne i denne slekta enn de Arnfinn Ljøkjell har. Hos Ljøkjell er Christopher Nilsen Winther, f. 1640, "stamfar". Seinere har jeg registrert Christophers far, Nils Lauritsen Winther, og Nils' far; Laurits Winther. Laurits var kapellan i Ørland 1618-1628. (Kilde: Stein Tore Dahl.) Er det noen der ute som har flere opplysninger?

Jeg bor på Kongsberg, og det er litt tungvint å drive slektsforskning herfra for en trønder - sjøl om datateknologien kan hjelpe med mye. Det er derfor med stor interesse jeg er innom "Fosenslekt" med ujevne mellomrom - og jeg er svært imponert over alle opplysningene dere sitter inne med! Tusen takk for god hjelp!
Mvh
Svanhild

Irene Høvik

Legg inn av Irene Høvik » 23. april 2004 kl. 16.36

Min fars tante var gift med Arvid Winther fra Nord-Norge. De utvandret til Canada. Dersom noen er interessert i opplysninger om disse/denne greina av slekta, gi meg beskjed så skal jeg prøve å hjelpe.

Ole-Morten Sletvold

Legg inn av Ole-Morten Sletvold » 23. april 2004 kl. 21.01

Hei Irene

Dette lyder interesant. Jeg har innspill fra Winter fra Moltuan og Krsund i mine årer. Altså har jeg til nå "to av de tre brødrene Winter" som mitt opphav, slik at jeg blir ikke overrasket om den tredje broren kommer inn også. (Det har alltid blitt sagt at det kom 3 brødrene Winther fra Tyskland under 30 års krigen som raste i fra 1618-1648 )Finnes det bok/Cd eller bare ei enkel datafil med opplysningene så er dette interesant for meg.
Mvh
Ole-Morten

Ole-Morten Sletvold

Legg inn av Ole-Morten Sletvold » 11. mai 2004 kl. 19.43

Min Mail er [email protected]

Irene Høvik

Legg inn av Irene Høvik » 12. mai 2004 kl. 12.04

Hei Ole-Morten
Har sendt deg en mail med noen få (foreløpige) opplysninger om det jeg vet om Winther. Skal skaffe mer informasjon om dette i nærmeste framtid og sende deg.
Mvh
Irene Høvik

Svar

Gå tilbake til «Fosen - ukjent kommune / hele regionen»