Min tippoldemor hadde en bror som het Erik Einersen f. 30.aug 1834. Siste registrering vi har funnet på han er da han flytter fra Meldalen i 1855 til Trondhjem. Finner han ikke som innflytter i Trondhjem eller omkringliggende kommuner.
En pike blir født 16. jan 1860 Gurianna Christine. far er Erik Einersen - arbeidsmann på gården Nøisomhed ( legger ved linken), men for ordens skyld;Vår Frue kirke i Trondheim 1859 - 1864, s. 46 og nr 79.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... 43130&js=j
Ved Ft i 1900 oppgir denne jenta at hun er født i Meldalen. Det er hun da ikke for hun er registrert i Vår Frue kirke i Trondhjem. Hvordan kan jeg finne ut om dette er den Erik Einersen jeg leter etter? Han hadde en bror som trodde at Erik hadde vervet seg som soldat og reist til Sverige. Jeg har prøvt å komme inn i svenske registre, men syns det er vanskelig og får lite svar. Hvis en antar at det er riktig at han ble soldat i Sverige hvor kan jeg henvende meg for finne ut dette - noen som har tips eller kan hjelpe meg?
Er det noen som vet hvor denne gården Møisomhed, som det er henv. til, er?
Og er det noen som kan tyde hva mer som står om moderen?
Mange spørsmål fra meg og beklager hvis noen skulle vært stilt under en annen gruppe
Nybegynner som håper på litt hjelp

Vennlig hilsen
Marianne Malme