Johan Johanson Hedstrøm

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
dn18938
Sted: TRONDHEIM

Johan Johanson Hedstrøm

Legg inn av dn18938 » 17. januar 2011 kl. 16.59

Hei
Jeg søker opplysninger om Johan Johansen Hedstrøm. Han kom opprinnelig fra Sverige, men giftet seg her i Norge med Kristense Johnsdatter Hollås og de bodde i Ongdalen.
Johan Hedstrøm født 1875.
De fikk 3 barn, Jon f. 1905, Bertin f. 1906 og Hilmar f. 1909.
Jeg finner Johan i folketellingen for 1910 da han fortsatt for i Ongdalen med sin familie.
Etter den tiden er han sporløst forsvunnet.
Hvor ble det av Johan etter 1910 ???
Er takknemlig for alle gode forslag.
Mvh
Roar Aspen

Brukeravatar
Marit Lorvik Sørli

Re: Johan Johanson Hedstrøm

Legg inn av Marit Lorvik Sørli » 17. januar 2011 kl. 17.34

Det står ikke så mye om Johan Hedstrøm (eller Lars Johan Jakobsen Hedstrøm født i Dalby Värmland ) i bygdebok for Sparbu og Ogndal utover det du nevner her, men det står at han -" reiste til Amerika nyss før første verdenskrig og lot ikke høre mer fra seg "...... sitat slutt.
Kona hans døde i 1970.
Sønnene bosatt i distriktet.

dn18938
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av dn18938 » 18. januar 2011 kl. 11.49

Hei
Takk for raskt svar og ny ledetråd.

Årsak til denne etterlysningen er at det er barnebarn og oldebarn som prøver å finne ut hva som hendte med Johan Hedstrøm.
Vi vet bare at han forsvant etter 1910 og senere har ingen hørt fra ham. Hans kone Kristense ville ikke snakke om det da hun levde.
Jeg har nå søkt på Ellisisland og finner her en mulig kandidat som utvandret i 1915, han var da gift og hadde 2 barn. Disse barna er født i 1913 og 1914 så om han forlot sin kone i 1910 - 11, kan han ha giftet seg på nytt i Sverige.
Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om han skilte seg før han forsvant og hvor jeg eventurelt kan finne ut når han giftet seg igjen, slik at vi kan være sikre på at vi har funnet riktig person.
Ved utreise til USA har han oppgitt bopel å være Skellefteå.
Alle gode råd og tips mottas med takk.
Mvh
Roar Aspen

gj20680
Sted: Gjøvik

Legg inn av gj20680 » 26. oktober 2014 kl. 19.23

Hei!
Jeg kom tilfeldigvis over denne tråden om Johan Hedstrøm. Har bittelitt opplysninger. Bare noe jeg har hørt snakk om . Johan reiste til Amerika , og skrev brev å sendte hjem til kristense, men Kristense og ongene bodde vel sammen med foreldra hennes, og når breva kom etter hvert så var det hennes mor som tok dei og brente de, og dermed var kristense uvitende om det.

Stål Forfang

Brukeravatar
Arild Køhl
Sted: STEINKJER

Legg inn av Arild Køhl » 27. oktober 2014 kl. 18.53

Samme spørsmål
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hedstr%F8m

og her
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hedstr%F8m

http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/disc ... OST1207911

Hvor har du Johanson navnet ifra ???

Kanskje man skulle sjekket opp om det finnes noe skifte (boupptekning) etter hans foreldre når de døde.

Svar

Gå tilbake til «Steinkjer-distriktet - ukjent kommune»