"Jeg heter Inger Yarijjian og var fodt og oppvokst pa Kapp,Toten.
Na haper jeg at det er noen i Drammen eller omegnen som kan hjelpe meg.
De siste 35 arene har jeg bodd i California, og er stadig blitt mer og mer interessert i slektsgransking.
Jeg har ikke mye pa min bestemors side, men hvet at hun var fodt i Svelvik den 25 mai 1871, og at hun het Anna-Augustine Olsen.
Far var den yngste, og bestemor dode mens far var ganske ung, men vi visste med sikkerhet om bestemor's bror Olaf, og ei soster Lagerta.
Far mente det ogsa skulle vare et par andre sostre: Nilja og Annette. Det var ogsa snakk om ei Borghild.
Far gikk bort for noen ar siden, og ingen andre i familien synes a vite noe om dette. Na har jeg funnet noe fra folketellingen fra aret 1900, og da bodde oldefar Carl-Anton Olsen (fodt 1838 i Sverige) i Bromandsgade 238 i Drammen, og at han var snekker. Han hadde tre barn som da bodde hjemme i Bromandsgade: Axel fodt i 1881, Lagerta-Vilhelmine fodt i 1884, og Torleif-Nikolai fodt i1886.
Lagerta hadde en sonn: Trygve Olsen.
Bestemor giftet seg med sin forste mann Ole Andersen i 1893, og de fikk Arne, Gudrun, Aagot, Ingrid, Ambjorg, Olga og Guttorm. Han dode. Etternavnet Andersen ble nok aldri brukt av brodrene eller sostrene til far, det ble bare brukt Grimsrud.
Bestemor giftet seg med Hans-Petter Kronborg, min bestefar. Min far het Bjarne og var fodt i 1916.
Dette er alt jeg hvet. og jeg haper sa pa at det er noen som kjenner igjen noen pa dette bildet. Jeg snakket med ei kusine, og hun husket som liten at hun besokte familie i Drammen, men husker ingen navn lengre. Jeg haper at det er noen av familien som framdeles bor der og kan hjelpe meg med dette. "