Familien Andersen?

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Akershus

Svar
gj07351
Sted: FEIOS

Familien Andersen?

Legg inn av gj07351 » 7. september 2008 kl. 18.04

Familien Andersen?

Da min far var rundt 4 år (f, 1923) havnet han sammen med sin bror på Vøien guttehjem.
På denne tiden bodde de muligens i Sandvika.
Min bestefar var på denne tiden gårsarbeider (el, sveiser som det het den gangen) så de flyttet nok en del. Han het Oskar Adolf Anersen f,1898 (Lier). Tror han på denne tiden brukte navnet Adolf.
Min bestemor het Magdalene Andersen f,1900. Tror hun ble kalt Maggie.

Etter hva min mor har fortalt, så var min bestefar ute og "koste" seg med kamerater, min bestemor skal ha forlatt barna for å lete etter han, dette skal naboer ha sett og meldt i fra om.

Det jeg prøver å finne ut om, er om de var 3 el 4 barn og er det noen som vet om det finnes noen byggdebok om/fra Sandvika?

Barnas navn som jeg er sikker på er:
Villy (min far) han var den eldste av de
Gunnar
Harriet
????

Mvh
May-Britt Andersen
[email protected]

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Re: Familien Andersen?

Legg inn av dn22196 » 7. september 2008 kl. 20.04

Hei jeg har funnet din bestefar.Han er født som du sier i 1898.Med foreldre:Otto Andersen og Severine Alethe Lauritsdatter.Han hadde også en bror og en søster.De var:Ludvig Alfred født 1890 Rygge.Og Lilly Marie født 25.12.1899.i Kristiania.Otto var født i 1867 i Sannesund.Mens Severine var født 1870 Svindal.Det ser ut til at de flyttet en del på seg siden barna ble født forskjellige steder.De bodde på Haugrim Aurskog i 1900 8)

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Legg inn av dn22196 » 7. september 2008 kl. 20.07

Når det gjelder barna til Oskar Adolf har jeg ikke funnet noe enda.Men letingen fortsetter :)

gj07351
Sted: FEIOS

Legg inn av gj07351 » 7. september 2008 kl. 23.21

Hei! Takker så mye for hjelpen.

Jeg burde muligens ha skrevet at skrevet at dette har jeg lett fram alerede (etter mye strev) er dessvere helt grønn når det gjelder dette. Jeg har og funnet min far http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129 han er den som står sist det året.

Jeg har ikke vært i stand til å finne verken hans bror Gunnar som han kom på Vøien guttehjem sammen med, ei heller hans søster Harriet (hun ble adoptert bort og havnet til slutt på Gjøvik. Disse 3 hadde litt kontakt i voksen alder, men følge min mor så skal det ha vært en gutt til som ikke kan ha vært stort eldre en et spebarn på denne tiden, han skal og ha blitt adoptert bort, han het muligens Per, så klarer du å finne ut noe om han så er jeg deg evig takknemlig.

Viss det hjelper så var min bestefar innom fengsel ett par ganger :roll: og min bestemor tilbrakte resten av live på div, mental intitusjoner og "privat forpleining" som det så pent het den gangen, jeg vet med sikkerhet at hun var innom Dikemark i 1962. De døde begge i 1967.

Mvh
May-Britt

Svar

Gå tilbake til «Asker og Bærum - ukjent kommune»