Hans John Olsen og Marie Emilie Andersen til USA 1890 og 189

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Målfrid Marie Lundhaug Aalberg
Sted: TRONDHEIM

Hans John Olsen og Marie Emilie Andersen til USA 1890 og 189

Legg inn av Målfrid Marie Lundhaug Aalberg » 13. mai 2007 kl. 17.21

Hans John Olsen født ca 1860 i Norge og Marie Emilie Andersen født ca 1868 i Norge gift i Oakland, California 27.oktober 1895. De emigrerte til USA i henholdsvis 1890 og 1891 i henhold til deres vielseslisence. I den står det bare at de er født i Norge og foreldrenes navn er ikke nevnt. Deres olebarn , Neva, født 21.juni 1921 håper å finne noen slektninger i Norge. Ho vet ikke hvor de kom fra , men syntes å huske det var nevnt Oslo. Kan jo også være omegn der. Hans kalte seg etterhvert Harry Olsen i USA. De fikk flere barn, bl.a. en sønn Harry Andrew som ble gift med ei Myrtle. Både Hans og Harry Andrew jobbet på båt. Hans som kaptein. Hans og Marie hadde også i allefall 4 døtre. Håper det finnes noen som kan hjelpe oss.
Neva er svigermor til min firmenning i California. Da ho var enebarn og hadde bare ei datter og hennes datter også bare et barn føler de at familien på den sida er lita. Neva håper å kunne finne noe om oldeforeldrenes bakgrunn i Norge. Jeg har ikke funnet dem på noen skipslister. Mulig andre er bedre til å lete.
På forhånd Takk.
mvh
Målfrid Lundhaug Aalberg

Målfrid Marie Lundhaug Aalberg
Sted: TRONDHEIM

Re: Hans John Olsen og Marie Emilie Andersen til USA 1890 og

Legg inn av Målfrid Marie Lundhaug Aalberg » 15. mai 2007 kl. 15.27

Uff da. Jeg har nok "blingsa " litt i dette innlegget. Neva er ikke oldebarn, men barnebarn av Hans John og Marie Emilie. Dere som eventuellt har lest dette har vel regna ut det sjøl. Målfridi

Svar

Gå tilbake til «Asker og Bærum - ukjent kommune»