Leter etter søsken til Anna Dyrdal
Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane
Leter etter søsken til Anna Dyrdal
Min Bestemor Anna Dyrdal var født uægte 30 mars 1883 i Sogn av ungkar Hans Anderssen,Ramsø født 1861 og Anna Trondsdatter Øhre født 1859.
Har fått oppgitt Johan Breisnes som kansje skal være bror hennes og som er født i sogn.. er ikke helt sikker.. er det noen som event. kan hjelpe å finne ut om det stemmer .. eller gjerne om hun har hel/halv søsken?? Min bror skal til sogn neste uke og treffe etterkommere av Johan Brei(d)snes og de mener han var i slekt med Anna Dyrdal (bror) siden han var onkel til min far.. Kan noen hjelpe??
Har fått oppgitt Johan Breisnes som kansje skal være bror hennes og som er født i sogn.. er ikke helt sikker.. er det noen som event. kan hjelpe å finne ut om det stemmer .. eller gjerne om hun har hel/halv søsken?? Min bror skal til sogn neste uke og treffe etterkommere av Johan Brei(d)snes og de mener han var i slekt med Anna Dyrdal (bror) siden han var onkel til min far.. Kan noen hjelpe??
kari jahr
- Svehn Ruskelöv
- Sted: Sverige
Re: Leter etter søsken til Anna Dyrdal
Hei Kari!
Her er vel beviset, ''Johan'' födt 4/12-1900 nr.7, foreldre ''Erik Ingebrigtsen'' og ''Anne Thronsdtr.'' födt 1858 i ''Sogndal'' : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-35
I ''Aurland bygdebok, Undredal og Näröy/ gard og ätt'' under gnr.67 ''Dyrdal'' s. 718, står det nävnt att ''Johan'' hadde 9 sösken til.
Mvh,Svehn.

Her er vel beviset, ''Johan'' födt 4/12-1900 nr.7, foreldre ''Erik Ingebrigtsen'' og ''Anne Thronsdtr.'' födt 1858 i ''Sogndal'' : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-35
I ''Aurland bygdebok, Undredal og Näröy/ gard og ätt'' under gnr.67 ''Dyrdal'' s. 718, står det nävnt att ''Johan'' hadde 9 sösken til.
Mvh,Svehn.

- Svehn Ruskelöv
Her er vielsen til ''Erik Ingebrigtsen'' og ''Anna Throndsdtr. Öhre'' den 8/5-1888 nr.1 i ''Norum/Sogndal''. : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-97
Mvh,Svehn.
Mvh,Svehn.

Er navnet Breisnes et navn han har tatt fra en gård da? og er det hel/halv søsken til Anna?
Finnes de i ft søskenene eller må vel låne bygdeboka på biblioteket...
Finnes de i ft søskenene eller må vel låne bygdeboka på biblioteket...
kari jahr
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Her er Erik og Anne på Dyrdal med 7 barn i 1900
Johan er ikke nevnt men han ble vel født etter tellingen var gjort kanskje
Marit
Her er Erik og Anne på Dyrdal med 7 barn i 1900
Johan er ikke nevnt men han ble vel født etter tellingen var gjort kanskje

Marit
Sist redigert av Marit Hegsvold Nyhus den 25. juni 2010 kl. 21.26, redigert 1 gang totalt.
- Svehn Ruskelöv
''Johan E. Dyrdal'' (1900-1963) g. 1924 m. ''Ingebjörg Jensdtr. Stegen'' (1898-1961) tok vel etternavnet ''Breisnes'' da de kjöpte denne gården.
Og ''Johan''/sösken blir jo halvsösken til ''Anna Dyrdal'', da de bare har samme mor ''Anna Throndsdtr.
Mvh,Svehn.
Og ''Johan''/sösken blir jo halvsösken til ''Anna Dyrdal'', da de bare har samme mor ''Anna Throndsdtr.
Mvh,Svehn.

Tusen hjertlig takk for utmerket hjelp! Kan nå sende med noen opplysninger med min bror til Sogn. Tenker de blir glad og ikke minst så kommer jeg kansje videre på denne veien 

kari jahr
- Else Berit Rustad
Sletter innlegget, da det ikke er nødvendig med info dobbelt opp!
Sist redigert av Else Berit Rustad den 26. juni 2010 kl. 17.59, redigert 1 gang totalt.
- Svehn Ruskelöv
''NB'' står vel for ''Nordre Bergenhus amt.'' som ''Sogn og Fjordane låg'' under da.
Som jeg tidligere nävnte her så hadde ''Johan'' 9 sösken, jeg har noe info om de i ''Bygdebok/ Undredal og Näröy'', om du er interessert.
Mvh,Svehn.
Som jeg tidligere nävnte her så hadde ''Johan'' 9 sösken, jeg har noe info om de i ''Bygdebok/ Undredal og Näröy'', om du er interessert.
Mvh,Svehn.

Hei igjen
Klart jeg er intr. så bare kom igjen om du har bryderi

Klart jeg er intr. så bare kom igjen om du har bryderi

kari jahr
Hei Svehn
Ser i digitalarkivet under døde i Underdal sogn i Aurland 1883-1967 at det står en Johan Breisnes død 19/12-1964.
Og ei Ingebjørg Breisnes død 12/6-1961.
Er det de jeg leter etter??

Ser i digitalarkivet under døde i Underdal sogn i Aurland 1883-1967 at det står en Johan Breisnes død 19/12-1964.
Og ei Ingebjørg Breisnes død 12/6-1961.
Er det de jeg leter etter??
kari jahr
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Dette må vel være Anna Trondsdatter Dyrdals dødsfall 19/9-1933
Ser at oppholdssted er Breisnes, mulig hun bor hos Johan.
Erik Ingebrigtsen død 15/11-1919
Marit
Dette må vel være Anna Trondsdatter Dyrdals dødsfall 19/9-1933
Ser at oppholdssted er Breisnes, mulig hun bor hos Johan.
Erik Ingebrigtsen død 15/11-1919
Marit