Legacy og iMac-PC

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Bjørn Terje Wold
Sted: TRONDHEIM

Legacy og iMac-PC

Legg inn av Bjørn Terje Wold » 16. mars 2010 kl. 12.22

Pc-en min fikk totalcrash, harddisken ble reddet, og alt jeg hadde lagt inn på Legacy var til stede. Jeg kjøpte en iMac, men der gikk det ikke an å få lagt inn Legacy. En forrespørsel til dere løste problemet, jeg måtte kjøpe en Windows-lisens og installere denne og deretter laste inn gratisversjonen av Legacy. Nå har jeg alt på plass igjen.
Så kommer selve ropet om hjelp:
Broren min ønsker å få oppdatert dette på sin PC. Han har lastet opp gratisversjonen av Legacy, og jeg skulle lage ei fil med våre slektsdata som han kunne laste inn. I filmenyen til Legasy valgte jeg å lage en gedcom-fil. Dette gikk tilsynelatende bra, men den ble ikke automatisk lastet inn på den CD-en jeg skulle gi videre. Den som kom ut var tom. Jeg finner ikke hvor denne fila har lagt seg slik at jeg kan lagre den på en CD.
Tenker jeg helt galt? Er det en annen måte å få gitt bort opplysningene på? Føler egentlig at det er mine kunnskaper om funksjonene i Mac som er mangelfulle, og jeg håper det er noen i dette forumet som kan hjelpe meg.

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Re: Legacy og iMac-PC

Legg inn av 55901 » 18. mars 2010 kl. 18.24

Det enkleste er å sende din bror en kopi av familiefilen.

Minner om det norske Legacyforumet:
http://www.legacynorsk.com/phpBB2/index.php
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Espen Berg
Sted: KONGSBERG
Kontakt:

Re: Legacy og iMac-PC

Legg inn av Espen Berg » 18. mars 2010 kl. 18.50

Hei Bjørn,
kopier GEDCOM-fila og Legacydatabasefila over på en USB-pinne og gi det til broren din istedet. Alternativet er jo (som Torgeir sier) å sende filene på e-post.

Lykke til :)

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»