Jeg "sliter" med å finne egnede løsninger for å vise anetre på en best mulig (i følge meg) måte på webben. Jeg vil ha noe som er lett og kjapt å manøvrere i og kan vise relativt mye på en gang. Jeg lurer på om jeg på begynne å tenke på å lage noe selv. Jeg er utvikler, så jeg burde klare det på et vis, men vil jo helst ha noe ferdig

Jeg har sett på noen løsninger, bla det som Legacy lager av websider. Det er feks ikke det jeg er ute etter i det hele tatt. TNG viser jo ting litt bedre, men jeg ser liksom for meg at det skal være enkelt å gå fra en gren til en annen, uten å først må gå tilbake og så ut igjen.
Jeg har funnet noe som kan være en slags begynnelse dersom jeg må lage noe selv. Jeg har eksportert bilde fra Legacy Charting, og brukt et verktøy som gjør det mulig å zoome og dra fokus fort fra en plass til en annen. Men det er jo det eneste dette gjør. Det jeg kunne tenkt meg er noe lignende, men når man klikker på et navn kan man få opp mere info, som kilder og annet snack.
Dere ser dette her: http://nattlys.com/genealogy/
Her kan man jo fort gå fra helt nederst til helt øverst uten å klikke seg imellom, og det er noe sånt jeg er ute etter.
Er det noen som vet om det finnes noe slikt der ute, eller noe annet veldig bra? Har jeg forklart hva jeg er ute etter godt nok, egentlig?

Eirik