TMG trevisning

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj03332
Sted: OSLO

TMG trevisning

Legg inn av gj03332 » 28. juni 2006 kl. 22.47

Har brukt Embla en stund og har vel vært ganske fornøyd, men leser jo over alt at TMG er så mye bedre så jeg prøver den nå :-)
Det er noe jeg ikke finner ut av. I detlajer på Tre-visning så ser man kun 5 generasjoner. Jeg ønsker å kunne utvide dette. Med bare 5 generasjoner har jeg en oppløsning som gjør at jeg ser dette helt fint om jeg har den oppe på bare 1/5 av skjermen. Jeg ønsker å benytte meg av hele med deretter flere generasjoner bakover.
Har lett rundt i programmet uten å finne noen måte å endre dette på. Noen som kan hjelpe?

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Re: TMG trevisning

Legg inn av dn10375 » 6. juli 2006 kl. 20.20

TMGs skjermbildevisning viser aner i 5 generasjoner, og du kan samtidig vise fritt antall etterkommere, se eksempel: http://www.tha.no/visedata.htm
TMGs grafiske rapporter viser flere anegenerasjoner, uten eller med anenes soesken.

t. haugodegard

gj03332
Sted: OSLO

Legg inn av gj03332 » 11. juli 2006 kl. 8.38

Det betyr altså at det er begrenset til 5 generasjoner aner i Tre visningen. Litt rart at det ikke skulle være mulig å ha dette dynamisk etter skjermbildet som gjorde det mlig med flere. Etter å ha brukt Embla lenge syntes jeg å bruke trevisning er en fin måte å få oversikt og bla seg rundt i informasjonen på.

Takk for hjelpen

Asle Olaf Tuft
Sted: ASKER

Legg inn av Asle Olaf Tuft » 4. oktober 2006 kl. 14.59

Hei Erik

Dette er som alt annet, en tilvenning og hva man er vant til.

I trevisningen i TMG kan man jo lett direkte bla seg igjennom generasjonene bakover, og fremover ved å velge etterkommer i personvisningen. Og dette er jo svært dynamisk i alle fall hvis PCen har brukbar "motor".

Selv tar jeg gjerne ut en forenklet generasjonsrapport på en A4 side, enten på skjerm eller papir, når jeg skal studere generasjonsbildet for videre arbeid. Og det er enkelt å få den som man vil med TMG, uten generasjonsbegrensning. Da har jeg en god oversikt ved siden av TMG-bildet for å slippe å gå meg vill i klatringen i treet, som jeg ofte gjør når mange søsken er registrert på hvert generasjonstrinn.

Hilsen Asle som har brukt TMG i 10 år snart.

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»