Feil ved åpning av slektskapsbasen -rc3,rc3

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Terje Norin

Feil ved åpning av slektskapsbasen -rc3,rc3

Legg inn av Terje Norin » 21. juli 2024 kl. 16.21

Reinstallerte legacy 9... på pc etter stadig å ha fått denne meldingen ved åpning av basen og/eller regisrering av personer.  Etter nyinstallering kommer allikevel meldingen:Feil ved åpning av slektskapsbasen -rc3,rc3
Så stopper alt.
Forsøkte meg på legacys hjemmeside, fikk vite at det var kommet en versj. 10, men klarte ikke å laste den ned via link fordi pceen tror det er svindel.
Spørsmålene er mange, svarene kanskje få, men er det noen  som vet ha jeg skal gjøre mht. feilmelding,,, og finnes det virkelig en versjon 10?
I så fall vil jeg installere den om jeg bare får vite hvordan.

Takk på forhånd.
Vh. en frustrert
Terje  Norin

Eric Swane
Sted: Heimdal
Kontakt:

Re: Feil ved åpning av slektskapsbasen -rc3,rc3

Legg inn av Eric Swane » 22. juli 2024 kl. 11.28

Jeg har ikke opplevd slik med Legacy, derimot frustrasjoner ...

Selve databasen ligger på filen merket .fdb. Alt annet er en form for hjelpefiler, kanskje midlertidige. Jeg aner ikke hva slags info de holder.

Det jeg har gjort ved trøblette nledninger, som du bør prøve, er å flytte alle filene utenom .fdb til en annen folder.
Så kan du starte Legacy igjen, enten slik du pleier eller ved å dobbeltklikke fdb filen.

Det har aldri gått galt. og jeg har aldri oppdaget noe som ble borte pga manglende hjelpefiler.
En variant kan være å gjemme vekk kun problemfila.

Jeg hadde store problemer med å få tak i versjon 10. De ba meg sjekke om svaret deres havnet i søppelpost-maooa, men det hadde jeg sjekket. Så ba de meg melde meg på med en annen email-adresse, og det virket. Men synes ikke jeg fikk så mye nytt og nyttig i versjon 10.

mvh eric

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»