Noen som vet hvordan man kan sette status til "Nålevende" på kun deler av slektstreet i Legacy Family Tree v. 7,5? Jeg har f.eks. flagget 30 personer med flag nr 6. og som er nålevende. Det er kun disse jeg ønsker å sette til nålevende (skjule informasjon). Mens alle andre Nålevende ikke endres.
Det eneste jeg har funnet er å sette nålevende ut fra en alder jeg setter.
Legacy - sette informasjon til Nålevende - Legacy
Moderator: MOD_Slektsprogrammer
-
- Sted: Heimdal
- Kontakt:
Re: Legacy - sette informasjon til Nålevende - Legacy
Det er litt underlig hva en kan og ikke kan gjøre av slike globale operasjoner i Legacy. Jeg ser ikke at Legacy tilbyr deg å gjøre det du nå ønsker i én operasjon (f eks med søk og erstatt).
I slike tilfeller, der jeg skal endre noe hos mange, bruker jeg å jobbe i liste-modus. Lag en søkeliste av de flaggede personene dine. På høyre side i søkelista har du en fane som heter Rediger. Der kan du lett krysse av Nålevende og så kan du flytte til neste person i feltet til venstre. To museklikk pr person. Irriterende unødvendig, men min erfaring er at en raskt oppnår "auomatikk i fingrene" og gjør unna jobben ganske raskt.
Muligens til hjelp .. ? ..
mvh eric
I slike tilfeller, der jeg skal endre noe hos mange, bruker jeg å jobbe i liste-modus. Lag en søkeliste av de flaggede personene dine. På høyre side i søkelista har du en fane som heter Rediger. Der kan du lett krysse av Nålevende og så kan du flytte til neste person i feltet til venstre. To museklikk pr person. Irriterende unødvendig, men min erfaring er at en raskt oppnår "auomatikk i fingrene" og gjør unna jobben ganske raskt.
Muligens til hjelp .. ? ..
mvh eric
Det jeg tenkte på var at det er en funksjon som er slik at når du genererer rapporter eller web-sider vil nålevende bli vist med "Nålevende" i stedet for navn og persondetaljer. F.eks. når jeg skal lage en web-side har jeg under fanen Other et valg som heter "Supress detail for living People" og en boks man kan huke av for "Change name to "Living" (Jeg har applikasjonen med engelske innstillinger som du skjønner.
-
- Sted: KRISTIANSAND S
Det virker på meg som om du bruker 'nålevende' som en nødløsning her?
Hvorfor bruker du ikke de spesifikke person-innstillingene for 'Privat' i stedet for?
Når det gjelder batch-prosessering av data l Iegacy så tror jeg det er dårlig med det.
Siden Legacy bruker Access-database vil du kunne kjøre slikt eksternt med SQL.
Men da må du vite nøyaktig hva du gjør, for det skal ikke mye til før du ødelegger hele basen.
Med 30 personer hadde jeg bare gjort det manuelt..
Hvorfor bruker du ikke de spesifikke person-innstillingene for 'Privat' i stedet for?
Når det gjelder batch-prosessering av data l Iegacy så tror jeg det er dårlig med det.
Siden Legacy bruker Access-database vil du kunne kjøre slikt eksternt med SQL.
Men da må du vite nøyaktig hva du gjør, for det skal ikke mye til før du ødelegger hele basen.
Med 30 personer hadde jeg bare gjort det manuelt..
Ok, da gjør jeg det
Takker 

Når du har flagget disse personene, søker du opp disse og får frem en "søkeliste".
Under søkelisten har du en knapp med Valg og der er en undermeny med Sett som nålevende.
Når man trykker på denne, kommer det opp et nytt vindu Sett nålevende...
Her har du noen valg du kan bruke.
Så til vinduet Hjemmesideproduksjon som du jo finner under Internett på menylinjen. Under fanen Annet , nede til venstre finnes mulighet til å "krysse av" for Utelat detaljer for nålevende personer. Når du krysser av her, får du også muligheten til å velge om du vil endre navnet på personene til Nålevende.
Mulig jeg har missforstått, men kan dette være noe?
Under søkelisten har du en knapp med Valg og der er en undermeny med Sett som nålevende.
Når man trykker på denne, kommer det opp et nytt vindu Sett nålevende...
Her har du noen valg du kan bruke.
Så til vinduet Hjemmesideproduksjon som du jo finner under Internett på menylinjen. Under fanen Annet , nede til venstre finnes mulighet til å "krysse av" for Utelat detaljer for nålevende personer. Når du krysser av her, får du også muligheten til å velge om du vil endre navnet på personene til Nålevende.
Mulig jeg har missforstått, men kan dette være noe?