Myheritagespørsmål

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn39880
Sted: MOEN

Myheritagespørsmål

Legg inn av dn39880 » 29. november 2019 kl. 11.50

Hei.
Vi er to stk som har drevet på med oppretting av slektsbaser på hver vår kant i Myheritage. Nå har vi et spørsmål. Hvordan kan to baser kobles sammen via en felles person i begge våre baser?
Jeg bruker i tillegg til Myheritage, Legacy som jeg kjører parallelt med Myheritage.

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Sted: TOLVSRØD

Re: Myheritagespørsmål

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 29. november 2019 kl. 17.00

Dere kan bruke GEDCOM import eller export for å overføre.
Når du er inne på MyHeritages trykker du "fil" og deretter Importer eller Exporter GEDCOM - så vidt jeg husker.

Skal du bare overføre en "familie" er SMARTmatch grei å bruke. Dersom Ola Olsen og hans famile skal overføres, endrer den som har Ola Olsen i basen, Ola Olsen til Ola Olsenabcde og fødselsår 1550.
Så skriver den andre inn Ola Olsenabcd og fødselsår 1550. Da går det raskt å få en smartmatch.
Deretter kopierer, den som har hentet opplysningene, familiemedlemmene inn i sin base og retter opp navnet og fødselsår, slik at det blir riktig.

Lykke til. :)

Ulf S

dn18319
Sted: MOEN

Re: Myheritagespørsmål

Legg inn av dn18319 » 29. november 2019 kl. 20.24

Problemet er at smartmatch ikke fungerer hos motpart. Jeg har opplysninger om personer han ikke har. Og de ønskes overført via smartmatch, men smartmatch mot meg dukker ikke opp på listen hos han..:-)

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»