My Heritage - TNG-slektsprogram

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Marianne Malme
Sted: HAUGESUND

My Heritage - TNG-slektsprogram

Legg inn av Marianne Malme » 20. februar 2016 kl. 10.01

Hei!

Jeg har brukt My Heritage i flere år og er bra fornøyd med det. En ting som jeg syns ikke er så bra er den versonen mine medlemmer får se. De kan til og med får feil data på enkelte personer. Min onkel ringte meg og ville rette fødselsdatoene på sine barn. Da viste det seg at jeg har riktig dato på mine søkenbarn, men det han får opp er feil. Det samme med noen som er markert som døde i mitt program, men hos inviterte slektniger kommer det opp påminnelse om at en slektning er 110 år og "du" kan sende han/henne en bursdagshilsen. I tillegg får alle medlemmer absolutt all info uansett hvilken gren infoen er lagt inn i. Jeg skjønner dette kan være uinterressant og kjedelig for de det ikke gjelder. Jeg kan fjerne "en hake", men da ryker info som kan være interresant for meg. Nå skal jeg starte på et prosjekt på min fars og tidligere nevnte onkels side. Jeg har lest en del omtaler og sett på noen slektstrær som bruker TGN og ble overbevist om å prøve dette. I min iver og uvitenhet glemte jeg at jeg i tillegg til programmet trengte hosting. Søkte etter dette og kom til en side som heter Simply Hosting. Legger ved linken her: https://www.simplyhosting.net/cart.php

De tilbød også å sette opp TNG gratis. Det gikk kjapt - fikk linken tilbake og skulle åpne den, men Firefox stoppet det. Usikker kobling og advarsel om at noen kan stjele informasjon. Sertifikatet ugyldig. Har jeg bomma på hosting leverandøren ? Jeg kan lage et unntak, men hvor lurt er det?

Noen som har erfaring?

Glad for å få råd så på forrhånd tusen takk!

Bjørn Kåre Nilssen
Sted: KRISTIANSAND S

Re: My Heritage - TNG-slektsprogram

Legg inn av Bjørn Kåre Nilssen » 20. februar 2016 kl. 14.48

Jeg har aldri brukt dem, men ser at andre gjør det - og anbefaler det. Her er en liten link: http://review.easycounter.com/simplyhos ... aud-report

Når det gjelder TNG (regner med at det var det det du mente? - TGN kjenner jeg ikke til...) så er det noe helt annet enn MyHeritage. Du risikerer ikke at andre blander seg inn, og du har full kontroll på alle data, og en suveren support fra utvikleren og andre.
Du kan ikke bruke det til å finne nye og ukjente tråder bakover, men slipper da også usannsynlige koblinger med Harald Hårfagre, Karl den store osv... ;-)

TNG er et strålende program, og det er ytterst uvanlig å se at noen uttaler seg negativt om det - i motsetning til MyHeritage og Geni, som blir rakket ned på stadig vekk..

Brukeravatar
dn24600
Sted: STAVANGER
Kontakt:

Re: My Heritage - TNG-slektsprogram

Legg inn av dn24600 » 20. februar 2016 kl. 16.43

Som Bjørn Kåre sier, så skryter de fleste av Simply Hosting, nettopp fordi de er velkjente med å drifte brukere som kjører TNG hos dem. Det sies de også skal være gode på support.
(Selv kjører jeg TNG på egen server, så har ikke førstehånds kunnskap om Simply Hosting.)
Send dem (support) en mail, og forklar problemene du ser, så ordner det seg nok.
TNG support ved Darrin Lythgoe selv, er også førsteklasses, samt at du får god hjelp via epostlisten og brukerforumet: http://tng.community/index.php?/forums/

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»