handtering av motstridande kjelder
Moderator: MOD_Slektsprogrammer
handtering av motstridande kjelder
Er det nokon som systematisk registrerer motstridande informasjon (ulike teoriar) og har funne eit program som gjev god hjelp til det?
Eg kjem stadig over ulike kjelder (og stundom einskildkjelder) med motstridande opplysingar, og det vore kjekt å kunna lagra dei systematisk for å kunne arbeida vidare med dei. Korkje lifelines eller gramps som eg har prøvd ser ut til å støtta dette, sjølv om gedcom 5.5 gjer det.
(Program må køyra på Linux og/eller MacOS for å vera aktuelle for meg.)
TIA
Eg kjem stadig over ulike kjelder (og stundom einskildkjelder) med motstridande opplysingar, og det vore kjekt å kunna lagra dei systematisk for å kunne arbeida vidare med dei. Korkje lifelines eller gramps som eg har prøvd ser ut til å støtta dette, sjølv om gedcom 5.5 gjer det.
TIA
Re: handtering av motstridande kjelder
Hans Georg Schaathun skrev:Er det nokon som systematisk registrerer motstridande informasjon (ulike teoriar) og har funne eit program som gjev god hjelp til det?
TIA
Programmet TMG er eit Windowsprogram, men kan enkelt kjøre under Parallels Desktop® 6 for Mac.
TMG har ei kvalitetskode for alle data som blir registrert, denne kan vera 3,2,1,0 eller - (minus). Kode 3 betyr originalkjelde, 0 er berre gjetting og - betyr at opplysningen er feil.
Det er kurant å registrere fleire utgåver av same opplysningen, td fleire dåpshendingar. Ved å bruke kvalitetskodene fullt ut og supplere etter behov med fritekstmerknader, skulle det gå greit å systematisere evt motstridande opplysningar.
T. Haugødegård
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Gramps er utviklet for Linux (kjører også fint på Mac OS X og Windows) og har støtte for å legge til så mange kildereferanser man vil til hver opplysning (f.eks. hendelse, navn, adresse, person, sted osv). Kildereferansene kan du gradere etter troverdighet (3, 2, 1).
Gramps er gratis og kan lastes ned fra http://www.gramps-project.org
Gramps er gratis og kan lastes ned fra http://www.gramps-project.org
OK. Det kan henda at eg har oversett noko i gramps, men du svarer ikkje eigentleg på spørsmålet. Det er ikkje fleire kjelder som er saka, men motstridande påstandar.
Kan eg leggja inn same person som barn i fleire familier, basert på ulike kjelder (som då er ulikt gradert)? Eller fleire fødselsdatoar/-stadar likeeins?
Det mest ekstreme fallet eg har er bygdebøkene for Fusa, Strandvik og Hålandsdalen. Her er det tale om éi kjelde, men fleire motstridande slektskap (same person er lista med 2-3 ulike teoriar om avstamming).
Klarer gramps det?
TMG verker som eit lovande produkt, men 1200-1500kr (program + Windows-emulator) for å kunna køyra det på ei normal maskin vert litt i overkant.
Kan eg leggja inn same person som barn i fleire familier, basert på ulike kjelder (som då er ulikt gradert)? Eller fleire fødselsdatoar/-stadar likeeins?
Det mest ekstreme fallet eg har er bygdebøkene for Fusa, Strandvik og Hålandsdalen. Her er det tale om éi kjelde, men fleire motstridande slektskap (same person er lista med 2-3 ulike teoriar om avstamming).
Klarer gramps det?
TMG verker som eit lovande produkt, men 1200-1500kr (program + Windows-emulator) for å kunna køyra det på ei normal maskin vert litt i overkant.
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Hei,
I Gramps kan du legge inn så mange hendelser av samme type som du ønsker, f.eks. går det helt greit å legge inn både to og tre ulike fødselsdata avhengig av hvilken kilde du har lest det fra.
Du kan også lenke opp en person som barn i flere familier og angi egen kildereferanse for hver kobling.
I Gramps kan du legge inn så mange hendelser av samme type som du ønsker, f.eks. går det helt greit å legge inn både to og tre ulike fødselsdata avhengig av hvilken kilde du har lest det fra.
Du kan også lenke opp en person som barn i flere familier og angi egen kildereferanse for hver kobling.
OK. Då skal eg prøva meir standhaftig. Takk for input.
Veit du tilfeldigvis korleis han kodar familiekoblingane (med kjelder) i gedcom? Legg du kjeldereferansane under CHIL (under FAM), eller under FAMC (under INDI), eller legg du FAMC under BIRT (i INDI)? Det siste er definitivt lov etter standarden, men eg har ikkje sett det i faktiske filer. Eg er ikkje sikker på om dei to fyrste er lov.
Veit du tilfeldigvis korleis han kodar familiekoblingane (med kjelder) i gedcom? Legg du kjeldereferansane under CHIL (under FAM), eller under FAMC (under INDI), eller legg du FAMC under BIRT (i INDI)? Det siste er definitivt lov etter standarden, men eg har ikkje sett det i faktiske filer. Eg er ikkje sikker på om dei to fyrste er lov.
Jeg har Legacy som jeg kjører i Ubuntu med VM Virtual box, det fungerer aldeles utmerket og er ikke komplisert (i forhold til alt annet som man må tenke på om man vil kjøre Linux
).
I Legacy kan du legge inn flere foreldrepar. Jeg har selv ikke hatt behov for det, så hvordan det det fungerer om man legger inn foreldre par som igjen skall knyttes till de første foreldrenes foreldre og annet som kan oppstå vet jeg ikke.
Legacy i bas utgave er gratis, så jeg foreslår att du prøver og ser om det fungerer for deg. Tilbakemelding om det går er fint om det er andre som har samme problem
Vennlig hilsen
Niels

I Legacy kan du legge inn flere foreldrepar. Jeg har selv ikke hatt behov for det, så hvordan det det fungerer om man legger inn foreldre par som igjen skall knyttes till de første foreldrenes foreldre og annet som kan oppstå vet jeg ikke.
Legacy i bas utgave er gratis, så jeg foreslår att du prøver og ser om det fungerer for deg. Tilbakemelding om det går er fint om det er andre som har samme problem
Vennlig hilsen
Niels
Jeg gjorde en testfil med ett ektepar og la til to foreldre til mannen. Tok ut en Gedcom som jeg har lagt med som pdf. Håper det gir deg svar på dine spørsmål. Jeg la inn bygdebok som kilde for de fleste personene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dn18596 den 24. januar 2011 kl. 13.13, redigert 1 gang totalt.
Og som tekst fil, bytt txt til ged så burde det fungere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
No har eg testa gramps. Resultatet var ikkje bra.
Eg la inn to FAMC-kodar, med NOTE eller SOUR eit nivå lågare, og importerte i gramps.
1. Notisen og kjeldene var ikkje lenger knytte til familiebandet; heller ikkje når fila vart reeksportert som gedcom. Gramps har altså eit informasjonstap, /utan/ feilmelding, ved import frå gedcom.
2. Eg fann ingen måte å leggja til kommentarar til dei ulike familiebanda (korkje kjelde, truverd, eller andre kommentarar).
3. Eg fann ikkje ut korleis eg kan byta den foretrukne familia, altso den som vert brukt i trevisingane (og evt. elles når ein unik far trengst).
gramps er altso ikkje god nok, og det er særleg uroverdig at informasjon frå gedcom går tapt utan feilmelding.
Eg skal kasta meg over døma frå legacy i kveld.
(Eg er ikkje samd i at VMware og liknande er problemfritt. Det er noko av det mest tungvinte og treigaste eg bruker, og det har både med virtualiseringa og med Windows å gjera. Det må sjølvsagt vurderast dersom ingen andre programmar kan gjera jobben, men tilfredsstillande er det ikkje.)
Eg la inn to FAMC-kodar, med NOTE eller SOUR eit nivå lågare, og importerte i gramps.
1. Notisen og kjeldene var ikkje lenger knytte til familiebandet; heller ikkje når fila vart reeksportert som gedcom. Gramps har altså eit informasjonstap, /utan/ feilmelding, ved import frå gedcom.
2. Eg fann ingen måte å leggja til kommentarar til dei ulike familiebanda (korkje kjelde, truverd, eller andre kommentarar).
3. Eg fann ikkje ut korleis eg kan byta den foretrukne familia, altso den som vert brukt i trevisingane (og evt. elles når ein unik far trengst).
gramps er altso ikkje god nok, og det er særleg uroverdig at informasjon frå gedcom går tapt utan feilmelding.
Eg skal kasta meg over døma frå legacy i kveld.
(Eg er ikkje samd i at VMware og liknande er problemfritt. Det er noko av det mest tungvinte og treigaste eg bruker, og det har både med virtualiseringa og med Windows å gjera. Det må sjølvsagt vurderast dersom ingen andre programmar kan gjera jobben, men tilfredsstillande er det ikkje.)
Du har lagt alle kjeldene under namnet. Eg veit ikkje om det var meininga di, eller om det er ei lyte i legacy. Eit prinsipp i gedcom er at kjelder og kommentarar skal kunne knyttast til einskildopplysingar. Sjølv om det er lett å synda mot det i enkle fall, vert det heilt essensielt når ein har motstridande opplysingar. I dette tilfellet må ein altso kunne knytta kjelder og notisar til familiebanda.
Når eg bruker GEDCOM som referanseramme, so er det fordi eg har handkoda GEDCOM (mest gjennom lifelines), so eg kjenner den datamodellen. Eg er òg oppteken av ikkje å verta låst til eit program, so det er viktig at eg kan få so nær tapsfri import/eksport som råd er.
Når eg bruker GEDCOM som referanseramme, so er det fordi eg har handkoda GEDCOM (mest gjennom lifelines), so eg kjenner den datamodellen. Eg er òg oppteken av ikkje å verta låst til eit program, so det er viktig at eg kan få so nær tapsfri import/eksport som råd er.
Eg testa gratisversjonen av legacy, men eg kan ikkje sjå korleis du legg inn kjelder og truverdsvurdering til familiemedlemskap. Det som ligg i gedcom vert strippa, og det er ikkje klart frå personredigeringsvindauga korleis ein skulle leggja inn slike kjelder eller notat.
Er det noko eg har oversett? Eller manglar det?
Utan slikt høve til å kommentera kvar opplysning vert det ei utfordring å få struktur på motstridande informasjon... Nokon som har prøvd?
Legacy har heller ikkje støtte for t.d. fleire fødselshendingar. Han godtek det i gedcom, men kodar det om som ei friformhending (Alt. fødsel), og det er òg det ein får om ein reeksporterer i gedcom.
Utan slikt høve til å kommentera kvar opplysning vert det ei utfordring å få struktur på motstridande informasjon... Nokon som har prøvd?
Legacy har heller ikkje støtte for t.d. fleire fødselshendingar. Han godtek det i gedcom, men kodar det om som ei friformhending (Alt. fødsel), og det er òg det ein får om ein reeksporterer i gedcom.
Hans Georg Schaathun skrev:Eg testa gratisversjonen av legacy, men eg kan ikkje sjå korleis du legg inn kjelder og truverdsvurdering til familiemedlemskap. Det som ligg i gedcom vert strippa, og det er ikkje klart frå personredigeringsvindauga korleis ein skulle leggja inn slike kjelder eller notat.
Da vil eg foreslå ein test av TMG, fullversjon 7.04 finn du her: http://www.tha.no
Med TMG registrerer du familiemedlemskap som kobling mellom personar, td "Son-biologisk" og "Far-biologisk".
Kvar personkobling kan ha fritekstnotat.
Kvar personkobling kan ha kjeldereferanse, ei eller fleire.
Kvar referanse kan ha kvalitetskode 3,2,1,0,- for person 1, person 2, datoen, staden, merknaden.
Kvar person kan ha sin rolle i hendinga, td Barn, Prest, Jordmor, Fadder.
TMG kan registrere fleire hendingar av same type, td fødsel eller dåp.
TMG kan registrere fleire personkoblingar av same type, td far1 og far2.
T. Haugødegård
Niels Hegge skrev:Jeg gjorde en testfil med ett ektepar og la til to foreldre til mannen. Tok ut en Gedcom som jeg har lagt med som pdf. Håper det gir deg svar på dine spørsmål. Jeg la inn bygdebok som kilde for de fleste personene.
Denne GEDCOMmen var grei å importere i TMG.
Arne Arnesen har to fedre og to mødre og er gift.
Utskrift av kildereferansene:
(2) Bygdebok
Navnevariant: Arne Arnesen (1)
Navnevariant: Birger Bertilsen (3)
Fødsel:Bror Birgersen (5)
Fødsel:Berit Eriksen (6)
T. Haugødegård
Som du ser i Gedcom eksport fra Legacy så er det flere varianter, avhengig av hvor Gedcom fila skall importeres. Det er vel det som er svakheten med Gedcom som den er idag. Det er ikke en riktig standard som passer alle moderne program. Vurdering av kilder, alternative hendelser etc, så eksporteres og importeres disse uten problem til og fra Legacy om man velger Legacy varianten av Gedcom. Men skall en bytte program har jeg forstått på alle debatter her og på Brukerforumet, så kan det bli en del manuelt arbeid. Mitt eksempel var en generisk Gedcom, som du riktig påpeker er tynn, men den vil fungere til de fleste program.
Når det gjeller dine andre synspunkter på programmets koding av personrelasjoner og kildekvalitet så fungerer disse utmerket for meg. Har jeg motstridene opplysninger så kan det enkelt legges inn som hendelse og med kilde til hendelsen samt kvalitet 1-4. Jeg selv vet att om noen år så har jeg kanskje glemt en del, så jeg legger inn forskningsnotat så jeg enklere kan ta opp tråden senere.
Utover TMG og Legacy så er det jo en del program til som du kan kjøre på samme måte, jeg selger jo ikke Legacy så jeg kan bare foreslå att du tester videre, det kanskje er ett av disse som passer nettopp deg bedre.
Når det gjeller dine andre synspunkter på programmets koding av personrelasjoner og kildekvalitet så fungerer disse utmerket for meg. Har jeg motstridene opplysninger så kan det enkelt legges inn som hendelse og med kilde til hendelsen samt kvalitet 1-4. Jeg selv vet att om noen år så har jeg kanskje glemt en del, så jeg legger inn forskningsnotat så jeg enklere kan ta opp tråden senere.
Utover TMG og Legacy så er det jo en del program til som du kan kjøre på samme måte, jeg selger jo ikke Legacy så jeg kan bare foreslå att du tester videre, det kanskje er ett av disse som passer nettopp deg bedre.
- Otto Jørgensen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Uansett hva man sier om GEDCOM, så er det eneste formatet som en har for dette formålet. Det er jo en del fortolkninger av hvordan reglene skal brukes, men ser en på det som står i 5.5.1 så er det rimelig klare rgler.
Disse reglene omhandler også hvordan man skal benytte produsentdefinerte og brukerdefinerte Tags.
Hvis det er så at programmene lager ulike Gedcom filer avhengig av hvem som skal ha filen, er ikke det bra. Dette gir ikke den fleksibilitet som ligger i tanken om Gedcom. Det eneste man har variert er tegnsettet. Her er det desverre også noen programmer som ikke kan levere anbefalt tegnsett. Det er litt trist, men det forstår jeg bedre da dette spesielt berørr de språk som bruker ikke-engelsk tegnsetting.
Når det gjelder motstridende kilder, skal jo de, uansett, kunne importres av alle program og så blir det en individuell behandling om hvordan hver enkel bruker gjør dette. Her er nok ikke noen facit, men de fleste av programmene på DIS sin liste http://www.disnorge.no/cms/slektsprogram.html vil nok gjøre dette på tilfredstillende måte.
Disse reglene omhandler også hvordan man skal benytte produsentdefinerte og brukerdefinerte Tags.
Hvis det er så at programmene lager ulike Gedcom filer avhengig av hvem som skal ha filen, er ikke det bra. Dette gir ikke den fleksibilitet som ligger i tanken om Gedcom. Det eneste man har variert er tegnsettet. Her er det desverre også noen programmer som ikke kan levere anbefalt tegnsett. Det er litt trist, men det forstår jeg bedre da dette spesielt berørr de språk som bruker ikke-engelsk tegnsetting.
Når det gjelder motstridende kilder, skal jo de, uansett, kunne importres av alle program og så blir det en individuell behandling om hvordan hver enkel bruker gjør dette. Her er nok ikke noen facit, men de fleste av programmene på DIS sin liste http://www.disnorge.no/cms/slektsprogram.html vil nok gjøre dette på tilfredstillende måte.
Otto Jørgensen https://otjoerge.wordpress.com/
Otto, Vi er nok uenige om det er bra eller dårlig om en kan få en spesialanpasset Gedcom eksport
Om jeg vet att mottaker bruker ett spesielt program, eller jeg selv skall bytte. Så vill en spesialanpasset eksport overføre mer korrekt informasjon.
Men selvfølgelig skall man ha mulighet å kjøre en generisk eksport, med ulempen att det alltid vil bli en del håndspålegging på grund av disse forskjellige spesialvarianter man har.

Men selvfølgelig skall man ha mulighet å kjøre en generisk eksport, med ulempen att det alltid vil bli en del håndspålegging på grund av disse forskjellige spesialvarianter man har.
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Det Hans Georg tar opp innledningsvis dreier seg i hovedsak om hvordan man løser problemer når kildene kan peke i flere retninger. Selv har jeg ikke vært inne på tanken å registrere en mengde hendelser på en person der muligens flere er feil. Hva oppnår man ved det? Kommer man videre? Hvis jeg skulle gjort det med alle personene det gjelder kan jeg ikke se annet enn at det må bli en del rot og forvirring. Hva oppnår jeg med å registrere 3 hendelser for fødsel på en mengde personer? Slektsforskningsmessig skjer det ingenting i slektsprogrammet utenom at registreringene er der.
For å komme videre må divergerende opplysninger behandles med tankevirksomhet. For meg gjøres det best i tekst til personen der man vurderer opplysningene mot hverandre og argumenterer for den løsningen man finner som rett.
For å komme videre må divergerende opplysninger behandles med tankevirksomhet. For meg gjøres det best i tekst til personen der man vurderer opplysningene mot hverandre og argumenterer for den løsningen man finner som rett.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Hans Georg Schaathun skrev:Du har lagt alle kjeldene under namnet. Eg veit ikkje om det var meininga di, eller om det er ei lyte i legacy. Eit prinsipp i gedcom er at kjelder og kommentarar skal kunne knyttast til einskildopplysingar. Sjølv om det er lett å synda mot det i enkle fall, vert det heilt essensielt når ein har motstridande opplysingar. I dette tilfellet må ein altso kunne knytta kjelder og notisar til familiebanda.
Om du leser GEDCOM-standarden vil du under PERSONAL_NAME_STRUCTURE finne at en av substrukturene er <PERSONAL_NAME_PIECES>
og under definisjon av PERSONAL_NAME_PIECES finner du <<SOURcE_CITATION>>
Altså en helt legal plassering av kilder. Dog beregnet på kilder som dokumenterer person selv og ikke enkelthendelser, som da skal ha referanser slik du nevner.
Noe helt annet er det at mange programmer ikke støtter denne strukturen, fordi de ikke har studert GEDCOM grundig nok.
Hilsen en som pga. utvikling av GEDtreff har nok måttet studere denne i detalj mange ganger, i og med GEDtreff i utgangspunktet skal støtte alle GEDCOM-formater i standard 5.5 og 5.51.
Det beste hadde vel vore om programma faktisk hadde støtte for heile datamodellen i GEDCOM-spesifikasjonen, og soleis kunne importera og eksportera GEDCOM utan tap. GEDCOM har vore stabil i 15 år, so det er eigentleg rart at nyare program ikkje har vore utvikla ut frå datamodellen derifrå.
GEDCOM spesifiserer at familieband kan leggjast under hendingar, og gjev soleis ein måte å knytta familiebanda til andre opplysingar og til kjeldehenvisingar. I legacy og gramps må dette tydeligvis gjerast med fritekstkommentarar i hendinga, og då må ein halda tunga beint i munnen.
Eg prøvde å eksportera med mest mogleg generisk GEDCOM, når eg fann at det som skulle vera to BIRT-hendingar vart éin BIRT og éin generisk EVEN (alt. fødsel). Dei fleste andre hendingstypar vert òg omkoda som fritekst-EVEN-oppslag.
No kan ein sjølvsagt meina at GEDCOM særkodar alt for mykje, men når alle skryt av GEDCOM-støtte skulle ein tro at nokon arbeidde for mindre datatap enn dette.
Kanskje TMG løyser problemet, men det er litt i dyraste laget å kjøpa i blindt von
GEDCOM spesifiserer at familieband kan leggjast under hendingar, og gjev soleis ein måte å knytta familiebanda til andre opplysingar og til kjeldehenvisingar. I legacy og gramps må dette tydeligvis gjerast med fritekstkommentarar i hendinga, og då må ein halda tunga beint i munnen.
Eg prøvde å eksportera med mest mogleg generisk GEDCOM, når eg fann at det som skulle vera to BIRT-hendingar vart éin BIRT og éin generisk EVEN (alt. fødsel). Dei fleste andre hendingstypar vert òg omkoda som fritekst-EVEN-oppslag.
No kan ein sjølvsagt meina at GEDCOM særkodar alt for mykje, men når alle skryt av GEDCOM-støtte skulle ein tro at nokon arbeidde for mindre datatap enn dette.
Kanskje TMG løyser problemet, men det er litt i dyraste laget å kjøpa i blindt von

Hans Georg Schaathun skrev:...Kanskje TMG løyser problemet, men det er litt i dyraste laget å kjøpa i blindt von
Du kan laste ned fullversjon 7.04 av TMG, installere og bruke det gratis i 30 dagar utan å betale dei få hundrelappane.
T. Haugødegård
Alf Christophersen skrev:Om du leser GEDCOM-standarden vil du under PERSONAL_NAME_STRUCTURE finne at en av substrukturene er <PERSONAL_NAME_PIECES>
og under definisjon av PERSONAL_NAME_PIECES finner du <<SOURcE_CITATION>>
Altså en helt legal plassering av kilder. Dog beregnet på kilder som dokumenterer person selv og ikke enkelthendelser, som da skal ha referanser slik du nevner.
Noe helt annet er det at mange programmer ikke støtter denne strukturen, fordi de ikke har studert GEDCOM grundig nok.
Hilsen en som pga. utvikling av GEDtreff har nok måttet studere denne i detalj mange ganger, i og med GEDtreff i utgangspunktet skal støtte alle GEDCOM-formater i standard 5.5 og 5.51.
Eg veit godt at du kan ha SOUR under NAME. Problemet var at det ikkje illustrerte dei eigenskapane som me diskuterte. Når ein har motstridande teoriar treng ein å kobla henvisingar til dei motstridande teoriane. Det SVEH berre SOUR som kan ha eit truverdsmål, og soleis vert det òg uråd å seia noko om haldet i teorien utan at SOUR kan koplast til hendingar og til slektsband.
So vidt eg kan sjå frå GEDCOM 5.5 er den einaste riktige måten å gjera dette på, å leggja ein FAMC-node under BIRT eller CHR, og supplera med SOUR og NOTE på heile hendinga. Det er ryddig og greitt. Men eg fann ikkje nokon måte i brukargrensesnitta på gramps og legacy for å kopla saman hending og slektskap (FAMC).
Støttar GEDtreff FAMC under BIRT? Og HUSB og WIFE under t.d. MARR?
Arild Kompelien skrev:Det Hans Georg tar opp innledningsvis dreier seg i hovedsak om hvordan man løser problemer når kildene kan peke i flere retninger. Selv har jeg ikke vært inne på tanken å registrere en mengde hendelser på en person der muligens flere er feil. Hva oppnår man ved det? Kommer man videre? Hvis jeg skulle gjort det med alle personene det gjelder kan jeg ikke se annet enn at det må bli en del rot og forvirring. Hva oppnår jeg med å registrere 3 hendelser for fødsel på en mengde personer? Slektsforskningsmessig skjer det ingenting i slektsprogrammet utenom at registreringene er der.
Dersom spørsmålet gjeld tid og stad, so kan ein gjera det som du foreslår, heilt enkelt.
Dersom spørsmålet gjeld familietilhøva kjem du lett i ein situasjon der du har to moglege fedre eller mødre, kvar med sitt anetre over generasjonar. Tvilen gjeld da kun eit foreldretilhøve, og det er det som må diskuterast. Til kvar teori høyrer det derimot fleire sider med relatert informasjon. Det er tungvint å slå opp dei innvolverte personane manuelt, og difor vore det mykje betre om ein kunne koda koblinga, med alle dei atterhald ein måtte ha.
Ein oppnår altso to ting. Ein har enklare tilgang til relatert informasjon, inkludert kjeldereferansar som må studerast vidare evt. er sjekka ut. I tillegg får ein koda informasjonen fyrste gong ein skriv han, og slipp å koda om seinare.
Problemet er ikkje stort når ein omstendeleg nyster seg tilbake ein generasjon åt gongen. Det er derimot eit problem når ein freistar å hekta seg inn på eksisterande anetre. Det er greitt å lagra heile treet fyrst, notera teoriane, og so jobba vidare med kjeldene.
Hans Georg Schaathun skrev:Støttar GEDtreff FAMC under BIRT? Og HUSB og WIFE under t.d. MARR?
I og med FAMC, HUSB og WIFE ikke er dato/sted baserte tags som BIRT, CHR etc. blir de alltid ignorert.
For kopling mellom personer tas derimot primære FAMC/FAMS og HUSB/WIFE med for å bygge slektstreet (primært slektstre). Adoptivforeldre tas ikke med.
Alf Christophersen skrev:Hans Georg Schaathun skrev:Støttar GEDtreff FAMC under BIRT? Og HUSB og WIFE under t.d. MARR?
I og med FAMC, HUSB og WIFE ikke er dato/sted baserte tags som BIRT, CHR etc. blir de alltid ignorert.
For kopling mellom personer tas derimot primære FAMC/FAMS og HUSB/WIFE med for å bygge slektstreet (primært slektstre). Adoptivforeldre tas ikke med.
Er ikkje det eit potensielt alvorleg problem når GEDCOM 5.5 tillet sekundære FAMC/FAMS/HUSB/WIFE under hendingar?
Hans Georg Schaathun skrev:Eg testa gratisversjonen av legacy, men eg kan ikkje sjå korleis du legg inn kjelder og truverdsvurdering til familiemedlemskap. Det som ligg i gedcom vert strippa, og det er ikkje klart frå personredigeringsvindauga korleis ein skulle leggja inn slike kjelder eller notat.
I Legacy kan du legge inn kilde og troverdighetsvurdering for barnestatus, slektskap til far og slektskap til mor hver for seg. I kildedetaljen har du rikelig plass til å skrive fritekst om f.eks. grunnlaget for vurderingen.
Ved GEDCOM-eksport kommer slektskap til far og slektskap til mor med med fullstendige kildereferanser, men barnestatus ser ut til å være blank.
Hans Georg Schaathun skrev:Er ikkje det eit potensielt alvorleg problem når GEDCOM 5.5 tillet sekundære FAMC/FAMS/HUSB/WIFE under hendingar?
Om jeg ikke er helt på jordet er det den gamle måten som Gedcom anga slektskap og er vel her bare for tilbakekompatibilitet med Gedcom 4 (1)
GEDtreff er ikke noe slektsprogram.
Hvis noen får problem med å bruke GEDtreff fordi de bruker et slektsprogram som eksporterer familielenker på dette viset får man sende inn Gedcom-fil så jeg kan analysere mer hvordan det er brukt.
Kjenner ikke til noe slikt program pr dags dato.
Arne Remvik skrev:
I Legacy kan du legge inn kilde og troverdighetsvurdering for barnestatus, slektskap til far og slektskap til mor hver for seg. I kildedetaljen har du rikelig plass til å skrive fritekst om f.eks. grunnlaget for vurderingen.
Ved GEDCOM-eksport kommer slektskap til far og slektskap til mor med med fullstendige kildereferanser, men barnestatus ser ut til å være blank.
Ja, sanneleg. Du har rett. Det var fleire museklikk djupare enn eg hadde venta. Takk for oppklaringa.
Barnestatus forsvinn i eksport til GEDCOM 5.5, og foreldrestatus bruker ein post som ikkje er standard GEDCOM.
So konklusjonen er at legacy kan gjera jobben, men ikkje GEDCOM-kompatibelt.
Alf Christophersen skrev:Kjenner ikke til noe slikt program pr dags dato.
Det kan vera. Det er fristande å sjå om eg kan skriva om gramps til å gjera det

Torleif Haugødegård skrev:Du kan laste ned fullversjon 7.04 av TMG, installere og bruke det gratis i 30 dagar utan å betale dei få hundrelappane.
T. Haugødegård
Aha. Takk. Testa. TMG har òg tvilsom GEDCOM-støtte, og ingen støtte for UTF8. Litt spesielt at dei forlangar ANSI som ikkje er støtta i standarden i det heile.
Det ser ut til at gramps klarer å importera og reeksportera GEDCOM 5.5 etter standarden. I alle fall om eg ikkje legg slektskap innunder hendingar -- det har eg ikkje freista enno. Eg har ikkje klart å påvisa feil so langt. (Det som eg testa og som ikkje verka er ikke standard.)
Hans Georg Schaathun skrev:Torleif Haugødegård skrev:Du kan laste ned fullversjon 7.04 av TMG, installere og bruke det gratis i 30 dagar utan å betale dei få hundrelappane.
T. Haugødegård
Aha. Takk. Testa. TMG har òg tvilsom GEDCOM-støtte, og ingen støtte for UTF8. Litt spesielt at dei forlangar ANSI som ikkje er støtta i standarden i det heile.
Det ser ut til at gramps klarer å importera og reeksportera GEDCOM 5.5 etter standarden. I alle fall om eg ikkje legg slektskap innunder hendingar -- det har eg ikkje freista enno. Eg har ikkje klart å påvisa feil so langt. (Det som eg testa og som ikkje verka er ikke standard.)
Det er et valg av tegnsett i trinn 5 i TMGs GEDCOMeksport, der kan også ANSEL og IMBPC velges. Men ikke UTF8. For norske forhold er ANSI praktisk og dekker alle typer navn.
"Tvilsom GEDCOM-støtte", hva betyr det (etter di meining)?
GEDCOM stagnerte for mange år siden, utviklinga av de moderne slektsprogramma har ikke det. Slektsprogram som tviholder på GEDCOM og kun det, har stagnert.
Hvordan vil du håndtere roller i hendelser i GEDCOM?
torleif
Torleif Haugødegård skrev:Det ser ut til at gramps klarer å importera og reeksportera GEDCOM 5.5 etter standarden. I alle fall om eg ikkje legg slektskap innunder hendingar -- det har eg ikkje freista enno. Eg har ikkje klart å påvisa feil so langt. (Det som eg testa og som ikkje verka er ikke standard.)
Det er et valg av tegnsett i trinn 5 i TMGs GEDCOMeksport, der kan også ANSEL og IMBPC velges. Men ikke UTF8. For norske forhold er ANSI praktisk og dekker alle typer navn.
[/quote]
OK. Det kom ikkje fram i vegvisaren og er ikkje nemnd i FAQ-en.
Torleif Haugødegård skrev:"Tvilsom GEDCOM-støtte", hva betyr det (etter di meining)?
GEDCOM stagnerte for mange år siden, utviklinga av de moderne slektsprogramma har ikke det. Slektsprogram som tviholder på GEDCOM og kun det, har stagnert.
Hvordan vil du håndtere roller i hendelser i GEDCOM?
torleif
GEDCOM-støtta er tvilsom når standard konstruksjonar vert forkasta. I TMG gjeld det t.d. DATE FROM og OCCU/AGNC.
Kva lyter i GEDCOM er det du tykkjer programma gjer vesentleg betre?
Eg er samd i at GEDCOM kunne vore betre, men stagnasjon er òg ei styrke og portabilitet er essensielt.
Roller under hendingar kunne vore støtta ved å leggja barnskap og CHR/BIRT i samme visning, og kopla til kjelder og notat der. Ikkje heilt ideelt. Ikkje komplisert i det heile. Og det vert transparent.
Der er forresten ein måte til å koda dette i GEDCOM, som eg hadde oversett fordi eg ikkje såg at NOTE-record kan ta fleire underfelt enn NOTE-structure.
Både FAMC og FAMS tek underordna NOTE (eller fleire), som igjen kan taka underordna SOUR. Dette kunne ha vore brukt i legacy til å lagra informasjon om slektstilhøva på ein måte som andre program kan finna utan dialektkjennskap. Evt. kan ekstra dialektmerker brukast for å gje ekstra informasjon i koda form, slik at legacy kan gjenimportera utan tap.
Det som legacy i staden gjer er å bruka eit ekstra merke (_MREL for relasjon til mora), som ligg under CHIL i familieoppslaget. Her må ein venta at all den andre informasjonen går tapt, fordi han er underlagt dialektnoden _MREL. Hadde ein i staden samla det under ein NOTE ville det vore lett tilgjengeleg. I tillegg er der ingen underordna nodar til CHIL i standarden; dei underordna nodane ligg til FAMS/FAMC.
So vidt eg kan sjå er det altso mogleg å koda den informasjonen som legacy har innanfor standard GEDCOM 5.5.1, men det vert ikkje gjort.
Eg har ikkje gjort ein tilsvarande test for TMG, rett og slett fordi der var for mykje GEDCOM-kode som ikkje vart godteken ved import.
Dette er forresten feil i gramps -- det flyttar NOTE opp eitt nivå frå FAMC. *sukk*
Men eg trur eg kan få det til i lifelines likevel; men det er litt for lett å gjera feil i lifelines.
Både FAMC og FAMS tek underordna NOTE (eller fleire), som igjen kan taka underordna SOUR. Dette kunne ha vore brukt i legacy til å lagra informasjon om slektstilhøva på ein måte som andre program kan finna utan dialektkjennskap. Evt. kan ekstra dialektmerker brukast for å gje ekstra informasjon i koda form, slik at legacy kan gjenimportera utan tap.
Det som legacy i staden gjer er å bruka eit ekstra merke (_MREL for relasjon til mora), som ligg under CHIL i familieoppslaget. Her må ein venta at all den andre informasjonen går tapt, fordi han er underlagt dialektnoden _MREL. Hadde ein i staden samla det under ein NOTE ville det vore lett tilgjengeleg. I tillegg er der ingen underordna nodar til CHIL i standarden; dei underordna nodane ligg til FAMS/FAMC.
So vidt eg kan sjå er det altso mogleg å koda den informasjonen som legacy har innanfor standard GEDCOM 5.5.1, men det vert ikkje gjort.
Eg har ikkje gjort ein tilsvarande test for TMG, rett og slett fordi der var for mykje GEDCOM-kode som ikkje vart godteken ved import.
Dette er forresten feil i gramps -- det flyttar NOTE opp eitt nivå frå FAMC. *sukk*
Men eg trur eg kan få det til i lifelines likevel; men det er litt for lett å gjera feil i lifelines.
-
- Sted: DRAMMEN
- Kontakt:
Det nevnes mange alternative løsninger her på kjøring av programmer, men ingen nevner WINE?
Følgende programmer bekreftes å kjøre prikkfritt i WINE (testet både på Mac OS X og Linux):
- Legacy 7.5
- TMG 7.04
- Brothers Keeper 6.4
- Disgen 8.2
Kjører i tillegg:
- Dage
- GEDtreff (ikke for øyeblikket siden den er ute av funksjon)
- Har testet ut DB2005 for andre uten problemer - dboppxxx kjøres på 47 minutter i snitt
Espen: GRAMPS kjører ikke bare OK på Mac OS X, men det kjører strålende.
winehq.org for ressurser generelt og winebottler.kronenberg.org/ for ressurser angående Mac OS X. På WineBottler anbefaler jeg å droppe å legge inn programmet WineBottler og kun gå for WINE. Mindre herk.
WINE er forøvrig gratis og er ingen emulator som krever Windows installert (Wine Is Not an Emulator).
Følgende programmer bekreftes å kjøre prikkfritt i WINE (testet både på Mac OS X og Linux):
- Legacy 7.5
- TMG 7.04
- Brothers Keeper 6.4
- Disgen 8.2
Kjører i tillegg:
- Dage
- GEDtreff (ikke for øyeblikket siden den er ute av funksjon)
- Har testet ut DB2005 for andre uten problemer - dboppxxx kjøres på 47 minutter i snitt
Espen: GRAMPS kjører ikke bare OK på Mac OS X, men det kjører strålende.

winehq.org for ressurser generelt og winebottler.kronenberg.org/ for ressurser angående Mac OS X. På WineBottler anbefaler jeg å droppe å legge inn programmet WineBottler og kun gå for WINE. Mindre herk.
WINE er forøvrig gratis og er ingen emulator som krever Windows installert (Wine Is Not an Emulator).
Mvh,
Simen Øvrebø
Simen Øvrebø
Simen Øvrebø skrev:- GEDtreff (ikke for øyeblikket siden den er ute av funksjon)
Hvordan takler programmet ulike tegnsett fra programmer i Mac og Linux?
(Dvs. Unicode støttes ikke før jeg en gang i tiden får råd til å investere i Delphi XE, en sak som blir kostbar siden oppgraderingsretten av nåværende lisens for Delphi 2006 gikk ut 31.12 2010 og prisen deretter er doblet til ca. 14000 ink. moms for letteste versjon og 43000 for fullversjon (mot 28000 kr før nyttår))
-
- Kontakt:
Alf Christophersen skrev:Simen Øvrebø skrev:- GEDtreff (ikke for øyeblikket siden den er ute av funksjon)
Hvordan takler programmet ulike tegnsett fra programmer i Mac og Linux?
(Dvs. Unicode støttes ikke før jeg en gang i tiden får råd til å investere i Delphi XE, en sak som blir kostbar siden oppgraderingsretten av nåværende lisens for Delphi 2006 gikk ut 31.12 2010 og prisen deretter er doblet til ca. 14000 ink. moms for letteste versjon og 43000 for fullversjon (mot 28000 kr før nyttår))
Siden jeg var klar over dette med Unicode har jeg alltid eksportert mine GEDCOM-filer til koding i Windows Latin 1. Dette med Unicode er noe jeg kan teste ut med GEDtreff_2011. WINE oppfører seg overfor GEDtreff som en Windows med CP-1252 og CP-850.
Mvh,
Simen Øvrebø
Simen Øvrebø
Også MAC-tegnsett skal være støttet, i hvertfall ved tolking av Gedcom.
Konverteringen tilbake fra ANSI til Mac er et av prosjektene som blir enklere å gjennomføre i kommende versjoner da skriving til fil blir gjort til minne inntil program er ferdig. Da vil tegnsett bli konvertert for alle rapportene ved sparing. Men har en god del rapporter å legge om.
Dette er en del av redesign som må gjøres for å støtte Delphi XE som er Unicode basert i stedet for AnSI-basert.
Konverteringen tilbake fra ANSI til Mac er et av prosjektene som blir enklere å gjennomføre i kommende versjoner da skriving til fil blir gjort til minne inntil program er ferdig. Da vil tegnsett bli konvertert for alle rapportene ved sparing. Men har en god del rapporter å legge om.
Dette er en del av redesign som må gjøres for å støtte Delphi XE som er Unicode basert i stedet for AnSI-basert.
-
- Kontakt:
Alf Christophersen skrev:Også MAC-tegnsett skal være støttet, i hvertfall ved tolking av Gedcom.
Snakker du om støtte av Mac OS Roman nå? Da vil jeg trekke fram et engelsk uttrykk: "Stop flogging that dead horse." Mac OS Roman ble erstattet av UTF-8 da Mac OS X 10.0 kom ut for
snart ti år siden.
Mvh,
Simen Øvrebø
Simen Øvrebø
Det jeg tenker på er at mange Mac-programmer har MAC som tegnsett i Gedcom-eksporten. Hva som egentlig lurer under vet jeg ikke. Men får av og til slike filer.
-
- Kontakt:
Alf Christophersen skrev:Det jeg tenker på er at mange Mac-programmer har MAC som tegnsett i Gedcom-eksporten. Hva som egentlig lurer under vet jeg ikke. Men får av og til slike filer.
Da vil jeg anta at disse programmene må være på alder med Metusalem, for både Reunion 9 og MacFamilyTree 5/6 eksporterer til UTF-8 som standard med mindre man velger noe annet.
Mvh,
Simen Øvrebø
Simen Øvrebø