Legacy spørsmål

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn27902
Sted: OSLO

Legacy spørsmål

Legg inn av dn27902 » 25. februar 2009 kl. 18.30

Hei,
Hvor er riktig sted og legge til følgende i legacy
Kildeinformasjon:
Permanent sidelenke:
Permanent bildelenke:

Dette er veldig viktig for meg at det blir lagret på riktig sted. Jeg er veldig ny på dette, så prøver og lære meg riktig mte og dokumenter på, så det ikke blir rot.

Jeg bør vel også lagre bildelenke på egen maskin, kanskje opprette mappenavn ++++
Elller gjør legacy dette av seg selv i en stor fil?

Og hvordan kan jeg få feltet "Ekteskap" ektepakt) til og hvise permanent på alle folk.

Startet med forskning på fredag, og er kommet lang, takket være masse hyggelige folk på dis chatten.

Skjønner det er et must og bli medlem, det er jo tross alt moro
TIA
Erik

dn17613
Sted: TÅRNÅSEN

Re: Legacy spørsmål

Legg inn av dn17613 » 25. februar 2009 kl. 20.50

Foreslår at du laster ned heftet laget av Dag Hofsødegård til versjon 5: http://www.legacynorsk.com/index.php?op ... tcat&cat=1

Det er mye her som fortsatt stemmer, og om du har spørsmål kan du ta det i forumet: http://www.legacynorsk.com/phpBB2/index.php

v5 brukte det som i dag heter "grunnlegende kildesystem". I v7 ble kildeskriveren introdusert som er tilpasset anbefallingene fra en amerikansk bok ("Evidence Explained" av Mills om jeg husker rett).

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Re: Legacy spørsmål

Legg inn av dn18596 » 26. februar 2009 kl. 13.15

På fliken "Legacy Start" finner du en meny på høyre side der det står "LegacyNorsk". Den går til Legacy Norske brukerforum. Der kan du søke etter besvarte spørsmål fra andre eller stille spørsmål dine egne spørsmål om du ikke finner svar.

Under rubrikk de "5 siste i forumet" finner du idag en diskusjon om skannede kirkebøker. Ikke samme spørsmål som du har stilt her, men kanskje også av interesse.

Mvh
Niels

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»