Sosa-Stradonitz-nummerering i FTM 2009?

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj08681
Sted: SKEDSMOKORSET

Sosa-Stradonitz-nummerering i FTM 2009?

Legg inn av gj08681 » 20. februar 2009 kl. 23.11

Hei! Jeg begynner å lure på om det er jeg som er blind - men jeg klarer ikke å finne noen automatisk måte å få FTM til å legge inn Sosa-Stradonitz-nummer under personinformasjon. (Jeg mener dette nummereringssystemet: Wikipedia-artikkel.

I FTM kan man jo definere en "home person" - så en skulle tro programmet skjønner hvem en vil skal være nummer 1 i systemet. Det hadde vært veldig greit å kunne få opp dette nummeret under "Personal information" - men det er kanskje ikke mulig?

[Jeg vet at du får det opp når du velger Ahnentafel-rapport, men jeg tenker på i "selve" programmet, under "people"-fanen]

Noen som vet?

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Sosa-Stradonitz-nummerering i FTM 2009?

Legg inn av Otto Jørgensen » 20. februar 2009 kl. 23.21

Her finner du de fleste begrepene på rapporter med eksempler. vel og merke så står det på engelsk, men burde ikke være vanskelig

http://www.saintclair.org/numbers/ Numbering system in Generalogy

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Re: Sosa-Stradonitz-nummerering i FTM 2009?

Legg inn av dn18596 » 23. februar 2009 kl. 11.48

Jeg er ikke spesialist på alle de forskjellige programmene, men jeg tror at ingen kan automatiskt legge inn i databasen Sosa-Stradonitz-nummer. De fleste kan sikkert skrive ut disse ved forskjellige utskrifter. Men da regnes de fram etter den for utskriften valgte hovedperson. Fordelen med dette er at du kan skrive ut en aneutskrift for en slektning med korrekt nummerering for den personen.

Jeg legger selv til Sosa-Stradonitz-nummer som "egendefinert nummer", men kan velge å skrive ut dette eller ikke.

Mvh

Niels

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»