TMG - stebarn og adoptivbarn

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Brukeravatar
dn20990
Sted: BERGEN

TMG - stebarn og adoptivbarn

Legg inn av dn20990 » 23. oktober 2008 kl. 22.03

Jeg ønsker å lage familieoversikter (kall det gjerne etterkommer-tre, selv om det ikke bare er "ekte" etterkommere) der også stebarn og adoptivbarn kommer med. Hvordan kan jeg gjøre dette på en enkel måte i TMG?

vh
leif erik otterå

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Re: TMG - stebarn og adoptivbarn

Legg inn av dn10375 » 28. oktober 2008 kl. 18.18

Leif Erik Otterå skrev:Jeg ønsker å lage familieoversikter (kall det gjerne etterkommer-tre, selv om det ikke bare er "ekte" etterkommere) der også stebarn og adoptivbarn kommer med. Hvordan kan jeg gjøre dette på en enkel måte i TMG?
vh
leif erik otterå

TMG registrerer som kjent forbindelsen mellom to personer via relasjonstype Bio(logisk) eller feks Ado(psjon) og flere.
Eksempel:
Harald Olsen er biologisk sønn av Ola Olsen og adoptert av Hans Nord.
Harald vises da i personvinduet Detaljer med to fedre, Far-Bio Ola og Far-Ado Hans. Normalt står den biologiske far øverst i vinduet som primær far mens adoptivfar står nede sammen med hendelsene født, døpt osv.
Et grafisk etterslektstre med utgangspunkt i den primære far vil ta med alle barn, også adoptivbarn. Prøv derfor å sette adoptivfar som primær far og se resultatet.
Kopi fra detaljvinduet i TMG er lagt ved (hvis denne funksjonen virker her i forumet).

Torleif Haugødegård
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dn20990
Sted: BERGEN

Re: TMG - stebarn og adoptivbarn

Legg inn av dn20990 » 28. oktober 2008 kl. 20.57

Takk for tips. Jeg får prøve ut dette.

leif erik

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»