lagre skiftedok i Brothers Keeper 6.2 ?

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj06336
Sted: JAR

lagre skiftedok i Brothers Keeper 6.2 ?

Legg inn av gj06336 » 19. mai 2008 kl. 20.51

Er spent på hvordan dette skal foregå slik at jeg også kan lese dok. etterpå ? Takknemlig for forslag som nok må forklares godt hvis jeg skal forstå det !
Hilsen evah

[/img][/list][/list][/b]

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: lagre skiftedok i Brother's Keeper 6.2 ?

Legg inn av Otto Jørgensen » 19. mai 2008 kl. 21.47

Versjon snummer av programmet finner du ved Hjelp / Om BK. Nummeret er 6.2.xx.Oversikt over alle programversjoner er angitt på http://home.online.no/~otjoerge/bk/bkwin6u2001.htm

Det anbefales at du blir medlem av den Nordiske postlisten for BK http://home.online.no/~otjoerge/bk/bkmail.htm

Spørsmålet ditt blir hvordan du vil lese dette. Du kan legge det inn som en kilde, merknad, som del av biografilen eller på annen måte.

Svaret vil avhenge av hva du vil gjøre. Derfor kan et konkretisert ønske i epostlisten kanskje bety flere forslag til løsning.

En del forklaring finnes også i hjelpefilen (F1)
Sist redigert av Otto Jørgensen den 6. juli 2008 kl. 12.32, redigert 1 gang totalt.

gj06336
Sted: JAR

Re: lagre skiftedok i Brothers Keeper 6.2 ?

Legg inn av gj06336 » 23. mai 2008 kl. 19.33

OJ
Takk for svar som jeg har lagret for å lese flere ganger. Tror mine skiftekopier bør stå i ringpermen fortsatt til jeg lærer mer.
Men jeg forstår at det er utrolig hva som kan gjøres ! Takk igjen. Hilsen evah

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: lagre skiftedok i Brothers Keeper 6.2 ?

Legg inn av Otto Jørgensen » 24. mai 2008 kl. 13.36

De kildene jeg har digitaliserte formater av, linker jeg til programmet, da de jo alt ligger på maskinen. Ellers har jeg også bruk av ringpermer etc.

Ved de digitaliserte, er det raskt oppslag via maskinen.

Uansett er det å ha et godt arkivsystem av største betydning.

I selve biografien for hver enkelt person legger jeg vanligvis bare det jeg vil ha i utskriftsform i f.eks en slektsbok. Linken er i programmet uansett, men er markert for ikke å skrive ut selve kildedokumentet.

Gemerelt bør en ha med gode referanser til kildene angitt i selve programmet, selv om det bare er utdrag en vil presentere i en slektsbok

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»