Slektsprogram for Windows Mobile

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Brukeravatar
Geir Asle Myrestrand
Sted: SANDNES

Slektsprogram for Windows Mobile

Legg inn av Geir Asle Myrestrand » 11. april 2008 kl. 21.52

Er det noen som har personlige erfaringer eller anbefalinger av slektsprogram for Windows Mobile 6.x?

Kunne gjerne tenkt meg et slektsprogram (på min HTC TyTN II) som håndterer GEDCOM import og eksport svært bra. Om det koster litt er ikke det noe stort problem, er mer interessert i kvalitet enn pris.

Er ikke så bekymret om inntasting av data er litt knotete, men hadde vært fint om det er gode søke- og bla-muligheter i dette programmet, siden det blir mer brukt for oppslag enn registrering --selv om det kan tenkes at jeg legger inn litt data via mobilen også.

Benytter forskjellige slektsprogram på PC (RootsMagic, Family Historian, Legacy Chart 7, MyHeritage Family Tree Builder, etc.), men savner muligheten til å "ta med hele slekta" når jeg drar noe sted.

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Re: Slektsprogram for Windows Mobile

Legg inn av dn10375 » 12. april 2008 kl. 9.45

Geir A. Myrestrand skrev:Er det noen som har personlige erfaringer eller anbefalinger av slektsprogram for Windows Mobile 6.x?

Kunne gjerne tenkt meg et slektsprogram (på min HTC TyTN II) som håndterer GEDCOM import og eksport svært bra. Om det koster litt er ikke det noe stort problem, er mer interessert i kvalitet enn pris.

Er ikke så bekymret om inntasting av data er litt knotete, men hadde vært fint om det er gode søke- og bla-muligheter i dette programmet, siden det blir mer brukt for oppslag enn registrering --selv om det kan tenkes at jeg legger inn litt data via mobilen også.

Benytter forskjellige slektsprogram på PC (RootsMagic, Family Historian, Legacy Chart 7, MyHeritage Family Tree Builder, etc.), men savner muligheten til å "ta med hele slekta" når jeg drar noe sted.

Pocket Genealogist er et godt alternativ, se egen PG-side under http://www.tha.no/
Kan bl.a. lese databasen fra TMG, RootsMagic og Legacy direkte uten å gå via GEDCOM.

T. Haugødegård

Brukeravatar
Geir Asle Myrestrand
Sted: SANDNES

Re: Slektsprogram for Windows Mobile

Legg inn av Geir Asle Myrestrand » 12. april 2008 kl. 22.24

Ser ut til at PG dekker mitt behov. Skal prøve det ut, og om alt virker tilfredstillende så kommer jeg nok til å kjøpe PG.

Takk for tipset!

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»