Nye tanker? Family.show

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Eric Swane
Sted: Heimdal
Kontakt:

Nye tanker? Family.show

Legg inn av Eric Swane » 14. desember 2007 kl. 14.03

http://www.vertigo.com/familyshow.aspxer det jeg vil kalle en skisse til et slektsprogram tilgjengelig. Det er laget for å teste ut progravare som gjør det lett å utvikle brukergrensesnitt, med rudimentær genealogi som testekesempel.

Det nedlastbare programmet fungererer, men er altså ikke noe komplett verktøy, noe tregt og takler f eks ikke øæå. Men det gir et lite pust av det moderne og ukonvensjonelle innen genealogi. Det er sikkert ikke det eneste, men synes slikt er verdt en titt.

:idea: Det grafiske brukergrensenittet viser omgivende personer og relasjoner noe mer fritt enn i rene ane og etterslektspresentasjoner. Konvensjonelle verktøy burde ha en slik presentasjonsform i tillegg til de vel-etablerte, for å gi oversikt over ulike ekteskap, søsken, osv omkring en person. Family.show prøver å gjøre relasjoner tydeligere ved hjelp av symbolspråk og fargekoder. Personlig ville jeg gjort en god del andre valg, men jeg mener at den type presentasjon for visse formål har noe å tilføre de mer konvensjonelle måtene å gjøre det på.

Ta en titt hvis du er interessert i slikt :lol:

eric

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»