Problemer med TMG

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn20260
Sted: KROKELVDALEN

Problemer med TMG

Legg inn av dn20260 » 11. august 2006 kl. 22.55

Har hatt TMG i et halvt år nå, og har ikke hatt noen problemer, inntil nå.
Når jeg legger inn en ny person, så kommer dette navnet inn på et nummer jeg tidligere har brukt til en annen person, men med den originale personens informasjon. Det blir bare tull!
Om jeg prøver å legge inn en enkelt dato på noen (f.eks dåpsdato), så kommer denne linja dobbelt opp.
Slik det er nå tør jeg ikke bruke programmet i redsel for å bare få rot i de ca 2500 jeg alt har lagt inn.
Jeg har kjørt nytt virusprogram, så det er ikke det som er problemet.

Noen som har en ide om hva jeg må gjøre?

Mvh Linn den frustrerte.

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Re: Problemer med TMG

Legg inn av dn10375 » 12. august 2006 kl. 16.08

Du er sikker på at det er ny person du har lagt inn, og ikke nytt navn på en eksisterende person?
Har du ett eller flere datasett i prosjektet? Kan personene tilhøre hvert sitt sett?
Det skal ikke være teknisk mulig å registrere ny person med et Idnr som en annen allerede har. Idnr tildeles automatisk ved første gangs registrering.

Du kan evt. sende en sikkerhetskopi av prosjektet til undertegnede for kontroll/undersøkelser.

Torleif Haugødegård [email protected]

dn20260

Legg inn av dn20260 » 12. august 2006 kl. 21.38

Hei.
Jeg har bare ett sett data, og jeg har prøvd å gjøre dette 2-3 ganger, med samme resultat hver gang. Dersom jeg finner ut hvordan, så skal jeg sende deg en sikkerhetskopi (les; jeg er ei kløne på data :wink: ).
Mvh Linn Moan.

dn20260

Legg inn av dn20260 » 12. august 2006 kl. 23.50

Hei.
Jeg fikk ikke til å sende deg det som mail, men kopierte det over på en cd og sender det i posten. Regner med du har samme adresse som da jeg kjøpte programmet i mars/april.

Mvh Linn Moan.

dn20260

Legg inn av dn20260 » 1. oktober 2006 kl. 14.00

Da jeg fikk fiksa programmet sist, fungerte det helt flott, fram til nå...
Nå har et nytt problem dukka opp, og det hjelper ikke å kjøre vedlikehold (noe jeg gjør jevnlig ).
De siste dagene driver programmet og skifter fokusperson helt på egen hånd. Dersom jeg f.eks. legger inn en ny person, skriver inn fødsel, og trykker på ok, så registreres det på rett sted, men i stedet for at denne personen dukker opp på skjermen kommer det en annen fra basen. Denne "nye" som kommer, har oftest 4-7 nummer i forskjell fra den som skulle komme opp. Dette er meget forvirrende, og jeg har derfor lagt inn feil opplysninger på flere plasser nå.

Hjelp å få?

Mvh Linn Moan

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Legg inn av dn10375 » 1. oktober 2006 kl. 21.32

Linn: "Dersom jeg f.eks. legger inn en ny person, skriver inn fødsel, og trykker på ok, så registreres det på rett sted, men i stedet for at denne personen dukker opp på skjermen kommer det en annen fra basen."
Flere tester her og nå gir ikke samme problem, det er alltid den sist registrerte person som vises som aktiv fokusperson etterpå. Kanskje du kan beskrive et eksempel helt i detalj hva som skjer når du klikker OK-knappen.

Torleif Haugødegård
http://www.tha.no
[email protected]

dn20260

Legg inn av dn20260 » 3. oktober 2006 kl. 17.51

Hei.

Dette er merkelig. I 3 dager (ca) oppsto denne feilen hyppigere og hyppigere, og etter jeg satte inn meldinga, starta jeg maskinen helt på nytt, og den har ikke dukka opp etter det.
Kanskje er jeg heldig og har sett det siste til den :roll:

Skal gi en detaljert beskrivelse av feilen om den dukker opp igjen. Sorry.

Linn

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»