Jeg hadde inntil da møysommelig arbeidet meg bakover i anerekka ved hjelp av bygdebøker og kirkebøker og forumet.
Ved et Google-søk på en av anene på 1400-tallet, kom en av anesidene til en DIS-slektsforsker opp. Da fikk jeg mye gratis flere hundreår bakover, men kan jeg stole på dette? Det hekter seg jo pent i hverandre hva navn og årstall angår, men likevel...?

Jeg har forsøkt å ta kontakt med vedkommende, men ikke lykkes. Jeg så imidlertid på en av DIS-sidene- at det er flere DIS-forskere som har Harald Hårfagre som en av sine aner, så det er altså kanskje mulig å komme fram til en etterrettelig anerekke??
Vel og bra så langt, men ved et Family Search-søk på andre av disse anene, datt hele Ynglingeætta og Skjoldungeætta inn på skjermen, konger, dronninger, prinsesser og jarler - Harald Hårfagre og Kong Ring og gamle russiske og tsjekkiske fyrster, ja helt tilbake til Odin og hans forfedre! Det var da jeg nesten mistet lysta på slektsforskinga!

Det er en person ved navn Wayne Dahl Iverson i USA som står som submitter av de slektslinjene jeg ble koblet inn på. Han må ha gjort en formidabel "slektsforskerjobb"!!!
Jeg vet jo at mye av dette MÅ være tuftet på antakelser og fri dikting, og jeg skulle gjerne vite om noen kjenner noe til denne Iverson. Jeg går ut ifra at jeg ikke er den eneste som har dumpet borti denne anerekka.
Så kjære medforskere og "slektninger" - hvordan kan jeg få verifisert "anelinjene" mine, og når skal jeg si at nok er nok og det begynner å bli svada???
Klart det er gjevt å kunne skilte med ubrutte linjer til vikingekongene

Mvh
Torill Enge