Søke telefonnr i USA
Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Søke telefonnr i USA
Jeg mener å ha funnet slekt i USA som vår norske del av slekta trolig har mistet kontakten med for et halvt hundre år siden. De lever i Portland Oregon. En måte å få verifisert dette på er jo rett og slett å ringe dem, og håpe på svar. De er ført opp i amerikanske Withepages. Men for å få kontaktinformasjon må man være pålogget og innenfor USAs grenser slik jeg forstår det.
Så finnes det en nettside som heter SPOKEO.com, den krever også pålogging, men selvfølgelig mot betaling. Er det noen som har erfaring med denne siden, eller vet andre måter å finne amerikanske telefonabonnenter på?
Paul Bakkmyr
Så finnes det en nettside som heter SPOKEO.com, den krever også pålogging, men selvfølgelig mot betaling. Er det noen som har erfaring med denne siden, eller vet andre måter å finne amerikanske telefonabonnenter på?
Paul Bakkmyr
- Ulf Ruud Simensen
- Sted: TOLVSRØD
Re: Søke telefonnr i USA
Min erfaring med å kontakte slekt i USA som jeg tidligere ikke har hatt kontakt med er att det som fungerer best er ett vanlig brev. I USA er man ofte misstenksom og vil gjerne ha bevis. Så send ett kort brev, gjerne med en lettlest slekttavle som viser slektskapet mellom deg selv og mottaker. Oppgi full adresse, telefonnummer, Skype navn og e-postadresse så får du kontakt om de er interessert.
Det samme kan også fungere her hjemme.
Lykke til,
Niels
Det samme kan også fungere her hjemme.
Lykke til,
Niels
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Vet ikke helt hvordan denne fungerer, men har du forsøkt her ?
https://nuwber.com
https://nuwber.com
-
Det ser ut til å være så godt som umulig å finne gyldige telefonnr til personer i USA. Man blir sendt i en loop på nettsidene, og ender ofte opp i Withepages. Men har klart å finne noen adresser, om de er riktige vet jeg ikke enda. Tror allikevel jeg prøver ditt råd Niels, sender brev. Ellers takk for øvrige tips.
- Åsbjørg Johanna Susort
- Sted: Skåredalen
På whitepages får du kanskje to resultater - ett "premium result" med sort knapp "view full report" og ett med hvit knapp "view full profile". Den hvite knappen viser telefonnnummer. Virker iallefall når eg prøver nå på en "testslektning" 

Vennlig hilsen
Åsbjørg
Åsbjørg
i og med at man må registrere seg som medlem på omtrent alt av hvite sider i USA og strengt tatt vel også skal være statsborger, så er 1880 en god løsning.
Let først etter aktuelle kandidater som du ønsker å kontakte, og så ringer du 1880 og ber dem ordne linje. Det koster litt ekstra, men men.
Har benyttet det noen ganger, bl.a. for å formidle dødsbudskap. De gangene har de vært svært hjelpsomme med å nå frem.
Tidligere fikk man for øvrig kjøpt CD med telefonkataloger, men tror det er ulovlig i dag.
Husker jeg ringte en en gang som eksploderte over at jeg fant vedkommende. Hun hadde fått hemmelig telefonnr da telefonen hennes var til for å ringe andre, ikke for at andre skulle ringe henne.
Let først etter aktuelle kandidater som du ønsker å kontakte, og så ringer du 1880 og ber dem ordne linje. Det koster litt ekstra, men men.
Har benyttet det noen ganger, bl.a. for å formidle dødsbudskap. De gangene har de vært svært hjelpsomme med å nå frem.
Tidligere fikk man for øvrig kjøpt CD med telefonkataloger, men tror det er ulovlig i dag.
Husker jeg ringte en en gang som eksploderte over at jeg fant vedkommende. Hun hadde fått hemmelig telefonnr da telefonen hennes var til for å ringe andre, ikke for at andre skulle ringe henne.
Send meg en PM.
Jeg kan prøve United States Phone Directories.
http://world.192.com/north-america/united-states
Mvh
Trond
Jeg kan prøve United States Phone Directories.
http://world.192.com/north-america/united-states
Mvh
Trond

-
Takk for alle gode tips. Men har nå med litt flaks greid å etablere kontakt, via FB.