Bortsett fra ved inngåelse av ekteskap endret folk av og til etternavn,-f.eks anvende gårdsnavnet. Mitt spørsmål er:Ble dette i såfall registrert,-og i så fall på hvilken måte?
Mvh.May-Britt Storvand.
Endring av etternavn.
Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Endring av etternavn.
når då? svara er ulike for 1750, 1890, 1930 eller 1990. (litt tilfeldig valde år)
I forhold til mitt spørsmål, så var dette primært relatert til min bestefar Nils Rudshagen f.05.02 1893 i V.Gausdal.Han var døpt Nils Lindviksmoen og finnes på FT.1910 med samme etternavn.
På ett eller annet tidspunkt bytter han og flere av hans søsken etternavn til Rudshagen.Da han giftet seg med min farmor i 1921 var navnet Rudshagen,med andre ord navneskiftet må ha foregått etter 1910 og før 1921.
Mvh. May-Britt.
På ett eller annet tidspunkt bytter han og flere av hans søsken etternavn til Rudshagen.Da han giftet seg med min farmor i 1921 var navnet Rudshagen,med andre ord navneskiftet må ha foregått etter 1910 og før 1921.
Mvh. May-Britt.
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Navneloven kom i 1923, før den tid kunne folk nesten kalle seg hva som helst (nesten som noen i dag også). Det vanligste var patronynet (etter farens fornavn) gjerne påhengt et gårdsnavn som egentlig var adressen.
Din bestefar og søsken hadde nok flyttet til en gård/plass ved navn Rudshagen før 1921, deretter tok de dette navnet som familienavn.
Din bestefar og søsken hadde nok flyttet til en gård/plass ved navn Rudshagen før 1921, deretter tok de dette navnet som familienavn.
mvh Eva Helene Erntsen
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Det Eva Helene skriv er nesten rett..... men det kan trenge eit tillegg.
I praksis, for dei fleste, brukte dei det namnet som dei ville bruke - og skifta når dei ville det. Både eigen bruk, og når andre brukte namnet deira, kunne variere noko med tid og stad.
I prinsippet - som vart handheva overfor eit mindretal - var "Lovleg" namnebruk regulert av eit departementalt rundskriv (Circulære) frå 1897 (sjå http://www.hoelseth.com/navn/navn.html )
og eit hundretal orskurdar (rettsavgjersler).
Eg trur dei fleste sakene er husmenn og husmannsbarn som tok namn etter garden plassen høyrde til (ikkje namn etter plassen, som dei hadde rett til) - og så klaga nokon av dei "rette" namneberarane.
Nokre få søkte om, og fekk, løyve til å skifte etternamn før 1923. Desse løyva finst sikkert spreidde i eit kronologisk arkiv ein stad - saman med mykje anna. Dei fleste gjorde som dei ville, utan å spørje eller melde.
I praksis, for dei fleste, brukte dei det namnet som dei ville bruke - og skifta når dei ville det. Både eigen bruk, og når andre brukte namnet deira, kunne variere noko med tid og stad.
I prinsippet - som vart handheva overfor eit mindretal - var "Lovleg" namnebruk regulert av eit departementalt rundskriv (Circulære) frå 1897 (sjå http://www.hoelseth.com/navn/navn.html )
og eit hundretal orskurdar (rettsavgjersler).
Eg trur dei fleste sakene er husmenn og husmannsbarn som tok namn etter garden plassen høyrde til (ikkje namn etter plassen, som dei hadde rett til) - og så klaga nokon av dei "rette" namneberarane.
Nokre få søkte om, og fekk, løyve til å skifte etternamn før 1923. Desse løyva finst sikkert spreidde i eit kronologisk arkiv ein stad - saman med mykje anna. Dei fleste gjorde som dei ville, utan å spørje eller melde.
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Du kan også lese her.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok ... ?id=376516
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok ... ?id=376516
Mvh
Leif B.
Leif B.
Tusen hjertelig takk for god informasjon! Bratt læringskurve i dag.
Mvh.Nora May-Britt.

Mvh.Nora May-Britt.