Hei.
Jeg har ikke vært inne på DIS på en stund - derfor ble jeg først i dag oppmerksom på innlegget/svaret ditt ang. ovennevnte.
Erik Pedersen Rønshagen var min tipp-oldefar. Som du er inne på, var han gift med en Thuri Knutsdatter som står oppført med fødsel i 1821-1822 i -65-tellinga for Slidre. Så det er Turid jeg leiter etter. (Turid og Knut er forøvrig navn som går igjen i denne delen av familien min. Bl.a. het min oldefar Knut, og min mormors søster het Turid).
Når jeg går inn på 1900-tellinga, finner jeg en Turi Røn, enke og født 1819, boende hos mine oldeforeldre Knut S. Tuff og Ragnhild Eriksdatter Rønshagen. (Ifølge kirkeboka er en Turid døpt 23.10.1819, og foreldrene hennes er oppført som Knut Gullichsen (som jeg har funnet døpt i Hegge 23.11.1796) og Guri Knutsdatter, som jeg har funnet døpt 23.10.1784). Min mormor, Barbro, og hennes søsken Turid (som nevnt i avsnittet over) og udøpte lillebror Syver står oppført i samme telling. Ligger det en eventuell feil her i sammenblanding av fornavnene Turid og Guri?
Hilsen Anne Benum