Ludvig Larsen
Moderator: MOD_ukjent_fylke
Ludvig Larsen
Jeg leter etter opplysninger (f.eks fødsesår, fødselssted, dødsår, dødssted, aner) om min oldefar Ludvig Larsen. Det eneste jeg vet om han er at han var jernbanearbeider - kanskje i Stavanger, og døde i en jernbaneulykke - antagelig på 1930-tallet. Farens navn skal ha vært Ole Olaus Larsen, men han finner jeg ikke i noen kilder.
Ludvig var gift med Tordis Dale, født i 1901. Hun var datter av Karen Sørensdatter (1863-1952) fra Solum, og Jakob Johannesen Dale (1858-1941) fra Hammer prg.
Ludvig var gift med Tordis Dale, født i 1901. Hun var datter av Karen Sørensdatter (1863-1952) fra Solum, og Jakob Johannesen Dale (1858-1941) fra Hammer prg.
Re: Ludvig Larsen
Hei
Hvis du får rede på hvor de giftet seg, kan det være en start for å finne din Ludvig, eller hvor evt. barn ble født. jeg tok et søk på Ludvig Larsen på RHD og det var en del som kom opp både i Oslo og Rogaland.
NSB/Jernbaneverket burde vel også ha en oversikt over ulykker. Du kan jo forsøke å ta kontakt der.
mvh Inger Sofie Olberg
Hvis du får rede på hvor de giftet seg, kan det være en start for å finne din Ludvig, eller hvor evt. barn ble født. jeg tok et søk på Ludvig Larsen på RHD og det var en del som kom opp både i Oslo og Rogaland.
NSB/Jernbaneverket burde vel også ha en oversikt over ulykker. Du kan jo forsøke å ta kontakt der.
mvh Inger Sofie Olberg

Takk for forsøket
Jeg har funnet ut at Ludvig muligens kom fra Kongsberg, ikke Stavanger. Står virkelig fast her.

- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Vet du hvor kona Tordis er født/oppvokst? Ofte giftet de seg på hennes hjemsted, og kan være et utgangspunkt for å lete etter vielsen
Hilde
Hilde
- Remi Trygve Pedersen
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
- Remi Trygve Pedersen
Remi Pedersen
- Remi Trygve Pedersen
Kan dette være en kandidat?
Ludvig Larsen med Olaus Larsen som far i 1900-tellingen Drammen.
Her er samme Ludvig døpt i Strømsø kirke den 6 mai 1900: Nederste gutt.
Remi
Ludvig Larsen med Olaus Larsen som far i 1900-tellingen Drammen.
Her er samme Ludvig døpt i Strømsø kirke den 6 mai 1900: Nederste gutt.
Remi
Remi Pedersen
Takk for hjelpen, alle sammen. Det er godt mulig at du, Remi Pedersen, har funnet riktig Ludvig. Jeg må undersøke nærmere før jeg vet sikkert.