Hvem er familien på fotografiet fra ca 1900-1910?

For etterlysninger som ikke kan plasseres i et fylke

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
dn24598
Sted: HAMAR

Hvem er familien på fotografiet fra ca 1900-1910?

Legg inn av dn24598 » 5. april 2013 kl. 12.37

Dette fotografiet fant jeg nylig i en eske hos min svigerfar, og det er blitt et lite mysterium. Jeg legger derfor ut bildet som en etterlysning i håp om at noen kan hjelpe meg med bedre tidfesting, mulig fotoatelier basert på bakgrunnen, og kanskje om noen faktisk gjenkjenner personene.
Bildet har ingen signatur eller årstall. Svigerfar (88 ) som har familierøtter i Porsgrunn og Kongsberg og husker godt, kan ikke med sin beste vilje identifisere hvem som er avbildet. Bildet antar jeg må være tatt rundt 1900-1910. Vi har rimelig god oversikt over min kones slekt på begge sider, men ingen av familiegruppene fra denne tiden passer med familien på bildet. Mulige geografiske regioner er Grenland, Kongsberg, Fredrikstad, Varteig, men jeg vet dette ikke er presise angivelser. Slekter kan være Berby, Gabestad.
Det fine med bildet synes jeg, er de gode smilene, i motsetning til de mange stive ansiktsuttrykk på fotografier fra denne tiden.
Vennlig hilsen Knut Olav Strætkvern
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Norge - ukjent fylke»