prøver å finne forledre og hvor hun ble født og døpt. det jeg vet om henne er dette Jørgine Olsdatter F 1845. men hu var gift med Bernhard Johan Hansen f. 23.02.1873 i Sørreisa, d. 18.12.1943 i Skjøtningberg
Håper noen kan hjelpe meg her......
Takk på forhånd.....
Søker etter denne damen Jørgine Olsdatter F 1845
Moderator: MOD_ukjent_fylke
-
- Sted: DRAMMEN
- Kontakt:
Re: Søker etter denne damen Jørgine Olsdatter F 1845
Får ikke dette til å stemme : I min database har jeg Jørgina Olsdtr gift med Hans Peder Hansen 1841-1874. Han var født på Grønvoll i Sørreisa og død i Tømmervik på Senja. De hadde flere barn - bl. a. Bernhard Johan Hansen f 1873. Min Jørgine ble født 2 jan 1845 i Sørstraumen /Sørreisa som datter av ind. Ole Eriksen og hustru Bergitta Johansdtr.
Innlegget hører hjemme under Troms/Sørreisa.
Rita
Rita
Heisann!
Er du sikker på fødselsåret hennes? Har du funnet vielsen mellom henne og B. J. Hansen?
Ellers var det ikke mange ved navn Jørgine Olsdatter under folketellinga 1865, da. Heller ikke nord i landet
Er du sikker på fødselsåret hennes? Har du funnet vielsen mellom henne og B. J. Hansen?
Ellers var det ikke mange ved navn Jørgine Olsdatter under folketellinga 1865, da. Heller ikke nord i landet

TS vet visst ikke med sikkerhet hvor denne Jørgine Olsdatter kom fra.
Ergo er jo denne etterlysninga plassert på helt riktig sted: Norge -> ukjent fylke
Ergo er jo denne etterlysninga plassert på helt riktig sted: Norge -> ukjent fylke

-
- Kontakt:
Rita Andreassen skrev:Får ikke dette til å stemme : I min database har jeg Jørgina Olsdtr gift med Hans Peder Hansen 1841-1874. Han var født på Grønvoll i Sørreisa og død i Tømmervik på Senja. De hadde flere barn - bl. a. Bernhard Johan Hansen f 1873. Min Jørgine ble født 2 jan 1845 i Sørstraumen /Sørreisa som datter av ind. Ole Eriksen og hustru Bergitta Johansdtr.
Rita
jeg har blanet litt her. mannen til Jørgine Olsdatter heter Hans Peder Hansen F 1843. og Bernhard Johan Hansen var ene sønnen.
Bernhard Johan Hansen var far til min morfar. jeg hadde ingen steder på det ledde og fant ikke noe på søk.
-
- Sted: TROMSØ
Til orientering så ligger Tømmervik i Sørreisa. Jørgine Olsdtr var gift 2gang i 1880 med Ole Gulbrandsen og bosatt i Nordstraumen i Sørreisa iflg. Sørreisa bygdebok
-
- Kontakt:
Ellinor Ramberg skrev:Til orientering så ligger Tømmervik i Sørreisa. Jørgine Olsdtr var gift 2gang i 1880 med Ole Gulbrandsen og bosatt i Nordstraumen i Sørreisa iflg. Sørreisa bygdebok
Takk Ellinor