Söker fader till min kones kusin

For etterlysninger som ikke kan plasseres i et fylke

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
gj03711
Sted: Serige

Söker fader till min kones kusin

Legg inn av gj03711 » 18. desember 2006 kl. 21.18

Under kriget vistades en man som hette Arne Hammer i Rättvikstrakten i Dalarna närmare bestämt på en plats som heter Finnbacka. Där bodde han i en familj och hade ett förhållande med en kvinna som resulterade i en pojke. Arne Hammer var troligen aldrig skriven i Sverige och efter kriget återvände han troligen till Norge.

Det är väldigt lite uppgifter kanske att få hjälp att hitta honom om han nu är i livet. Min frus kusin undrar ju om han kanske har halvsyskon. Enligt uppgifter så skulle han vara född 19221030. Var i Norge han kom ifrån vet ingen nu levande.

Hoppas någon hittar något!

MVH!
Mats-Ingvar

Brukeravatar
Viggo Eide
Sted: BODØ
Kontakt:

Re: Söker fader till min kones kusin

Legg inn av Viggo Eide » 18. desember 2006 kl. 23.45

En mann - Arne Hammer, født 30. oktober 1923, død 21. oktober 2000 - er gravlagt på Tveit kirkegård i Kristiansand. Se lenke.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com

gj03711

Legg inn av gj03711 » 19. desember 2006 kl. 14.52

Hei Viggo!

Tack för svaret! Det verkar ju kunna vara något att undersöka. Vet Du eller någon annan hur man skall kunna hitta anhöriga till denne Arne Hammer? Finns det något liknande som i Sverige med folkräkning som man kanske kan hitta eventuellt någon nära anhörig som är i livet? Kan kanske vara svårt att hitta barn om dom flyttat från föräldrarna mm.

MVH!
Mats-Ingvar

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 19. desember 2006 kl. 17.40

Hei

Du kan spørre om du kan få opplyst navn på hans arvinger ved Kristiansand tingrett [email protected]

Ellers kan jo kanskje en dødsannonse fra avisene i området si noe om etterkommere.

Mvh
Marit

gj03711

Legg inn av gj03711 » 20. desember 2006 kl. 16.35

Hej Marit!

Tack för bra tips. Det är också en bra väg att gå vidare på. Är så tacksam för alla tips och detta var ytterligare nytt tips. Jag har också fått bra hjälp med andra ideér på DISchatten så jag har lite att fundera över hur man skall angripa sökandet på ett pedagogiskt sätt.

MVH!
Mats-Ingvar

Svar

Gå tilbake til «Norge - ukjent fylke»