Lunder (f. 1809 Jevnaker, senere Christiania)

Forsøk først å plassere ditt innlegg i et kommune-forum. Dette forumet er beregnet på diskusjon av slekter som er vanskelig å knytte til én bestemt kommune, og som har hatt fast slektsnavn før 1900.

Moderator: MOD_Slekter

Svar
dn17371
Sted: TRONDHEIM

Lunder (f. 1809 Jevnaker, senere Christiania)

Legg inn av dn17371 » 9. desember 2004 kl. 21.37

Skulle gjerne hatt opplysninger om slekta til bokbinder Anders Larsen Lunder f.ca. 1808 i Kristiania, og hans kone Karen Marie. Ønsker også opplysninger om deres etterkommere og evt. komme i kontakt med dem.

[tittel endret 11.5 2005, THV]

dn09866
Sted: HOLMESTRAND

Re: Lunder, Anders Larsen (f. Christiania 1808)

Legg inn av dn09866 » 11. mai 2005 kl. 0.36

Hei Wenche
Dette var virkelig interessant.
Altså, Anders Larsen Lunder er min tippoldefar, han er ikke født i Christiania men på Jevnaker i Oppland i 1809. Han bodde imidlertid en tid i Christiania.
Nå kommer det morsomme; før han dro til Kristiansand og stiftet familie der, fikk han nemlig en datter i Christiania.
Datteren het Albertine Emilie f. 1833 (min oldemor) og moren het Anne Erica Andreasdatter.
Anders giftet seg aldri med henne. Denne datteren i Christiania har vel kanskje ikke du hørt om?
Kan tenke meg at han ikke fortalte noen om henne, eller hva?
Jeg har mere opplysninger om Anders og slekta hans på Jevnaker, men ikke akkurat for hånd nå, men du kan få det senere dersom du er interessert.
Mvh
Inger Hagen, Holmestrand

Svar

Gå tilbake til «Slekter A-N»