Forsøk først å plassere ditt innlegg i et kommune-forum. Dette forumet er beregnet på diskusjon av slekter som er vanskelig å knytte til én bestemt kommune, og som har hatt fast slektsnavn før 1900.
Hei!
Du kan kanskje begynne med Hans Kyhn, født ca. 1640 - kommandant på Munkholmen 1694 -98.... Død 14. desember 1698 i Trondhjem. Gift med Mette Sophie Andreasdatter Tønder. Jeg tror du kommer langt ved å søke i forskjellige kilder på nettet. Han sønn Ulrik giftet seg med Mette Kristoffersdatter Lossius iflg. mine notater. Jeg har dessverre ikke kildeangivelse på dette - men det kan da være en start for deg?
Hei Tove,
Takk for din reaksjon. Min situasjon er at jeg kjenner de forskjellige navnene i slekten Kyhn forholdsvis godt, men at jeg er på jakt etter nærmere opplysninger om enkelte av personene. Bl.a. har jeg forsøkt å finnne Hans Kyhns røtter, trolig fra Tyskland, muligens fra Danmark. Men takk for hjelpen ! Hilsen Ulf.
Legg innav Carl Frederick Gram » 29. april 2007 kl. 20.05
Det er kanskje litt sent, men i min bok om "Slekten Rømcke" har jeg 20 sider med etterkommere av Christian Ulrik Kyhn (1812-1879), bruksforvalter ved Fossum bruk i Bærum. C.U.K. var sønn av forvalter, lensmann Jens Christian Kyhn (1773-1824) og Elisabeth Albertine Philipine Wardrum (1782-1844). Dette har du kanskje allerede.
Vennlig hilsen
Frederick Gram
Per Morksv 14
2005 Rælingen
Hei,
Takk for tipset. Jeg kjenner de personene du nevner i ditt innlegg, men jeg skulle gjerne få sett hva du har om etterfølgerne til Christian Ulrik Kyhn. Finnes boken om slektem Rømcke på Riksarkivet ?
H Hilsen Ulf Sand