Nergård Joakime Nikolaidatter f. 1881 - Bugten

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
Tom Kaasen
Sted: KRISTIANSUND N

Nergård Joakime Nikolaidatter f. 1881 - Bugten

Legg inn av Tom Kaasen » 25. februar 2012 kl. 10.33

Hei

Jeg registrerer etterkommere etter Anders Magnusen Rapp og leter i den forbindelse etter spor av Nergård Joakime Nikolaidatter, f. 22.05.1881, Bugten.

Foreldrene er Johanne Gurine Rapp fra Talvik og Nikolai Pedersen, Bugten

Nergård Joakime var tvilling med Leonore Serine, men hun døde drøyt ett år gammel.

Jeg finner Nergård Joakime siste gang som kokkepige hos presten i Skjerstad, Kjerval Anton Bull Hansen. Han hadde tidligere vært prest i Loppa, men flyttet til Skjerstad i 1899.
Nergård Joakime som kokkepige i FT1900 i Skjerstad

Jeg finner ikke Nergård Joakime etter dette. Jeg har forsøkt å finne henne blant viede/døde i Skjerstad og Fauske fram mot FT1910, men uten hell.

Jeg har valgt å etterlyse henne i Loppa ettersom det var her hun kom fra, selv om "siste" spor er i Skjerstad.

Jeg setter derfor min lit forumets brukere og er takknemlig for alle spor

mvh
Tom Kaasen

Brukeravatar
Roy Martin Istad
Sted: BØ I TELEMARK
Kontakt:

Re: Nergård Joakime Nikolaidatter f. 1881 - Bugten

Legg inn av Roy Martin Istad » 25. februar 2012 kl. 19.35

Kan det være henne tro som er dødmeldt 22 Jul 1902? Se Øksfjord i Loppa mini side 174, nr 14. Hun er "Pige" og født 1881 i "Frakfjord", med (siste) bosted "Kalven".
"Nergård" mangler dog i fornavnet, og fødestedet stemmer ikke med "Bugten". Jeg ser av Norgeskartet at inne i Frakkfjorden ligger Innerbukt, men noen med lokalkunnskap kan muligens si noe om dette siste?

Tom Kaasen
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Nergård Joakime Nikolaidatter f. 1881 - Bugten

Legg inn av Tom Kaasen » 25. februar 2012 kl. 20.00

Hei

Takk for ditt engasjement og ikke minst ditt bidrag. Jeg har ikke sjekket det nærmeste fordi jeg sist "så" henne i Skjerstad.

Gårdsnavnet for bopel er Kalven og det er gården som resten av familien flyttet til etter at moren ble enke og gifte seg opp igjen.

Fødestedet er Frakfjord og jeg er temmelig sikker på at Bugten ligger i Frakfjord. Ved vielsen til foreldrene, står han oppført som Nikolai Pedersen Frakfjord. Nergård Joakime står oppført med Bugten som fødested.

Jeg finner det tilstrekkelig sannsynliggjort at dette er rett person

mvh
Tom Kaasen

Svar

Gå tilbake til «Loppa»