Min oldefar Rudolf Joakim Martin Olsen døde i Hammerfest i 1966. Han står oppført i dåpsprotokollen til sin sønn Ole Olsen f.26.03.1903 og døpt 17.07.1903 i Vaagan, Nordland. Rudolfs bosted opplyses i kirkeboka å være Svolvær og han skal være født i 1876.
Det jeg leter etter er Rudolfs dåpsprotokoll for å finne fram til han foreldre. Mener å ha hørt at hans far også het Ole Olsen og at han opprinnelig kom fra Tyskland som bødker, men dette er usikkert.
Rudolf arvet dette yrket. Han var gift med Magna Serine Jørgen f. 1884, d. 1955, og de bodde i hammerfest til de døde.
Takknemlig for svar.
Mvh Eirik Kvande.
Dåpsprotokoll for Rudolf Joakim Martin Olsen
Moderator: MOD_Finnmark
Re: Dåpsprotokoll for Rudolf Joakim Martin Olsen
Hei Eirik.
Rudolf var født og døpt i Bodø. F: 10.09.1876 og med dåp 29.10.1876-se person nr.170- http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-19
Her er konfirmasjonen 27.09.1891 i Trondenes-nr. 15- http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-190
Tror nok neppe faren var Tysk. Lykke til videre.
Kjell
Rudolf var født og døpt i Bodø. F: 10.09.1876 og med dåp 29.10.1876-se person nr.170- http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-19
Her er konfirmasjonen 27.09.1891 i Trondenes-nr. 15- http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-190
Tror nok neppe faren var Tysk. Lykke til videre.
Kjell
Hjertelig takk for hjelpen Kjell.
Eirik.
Eirik.
Hei igjen.
Hvis du har interesse av bilder av Rudolf, så har jeg det. Bildene er fra en bok om byens historie og fra en årskalender. En del medfølgende tekst til bildene kan sikkert også være av verdi for deg. Er du interessert så sender du meg en epost. Adressen er som følger: sett punktum mellom mitt for og etternavn, deretter alfakrøll epost.no
Kjell Kvalvik
Hvis du har interesse av bilder av Rudolf, så har jeg det. Bildene er fra en bok om byens historie og fra en årskalender. En del medfølgende tekst til bildene kan sikkert også være av verdi for deg. Er du interessert så sender du meg en epost. Adressen er som følger: sett punktum mellom mitt for og etternavn, deretter alfakrøll epost.no
Kjell Kvalvik
Hei. Jeg holder på med et arbeid for Arnulf Olsen i Hammerfest, og har ganske mange opplysninger om Rudolf Olsen og hans hustrus aner, men kan ikke gi disse videre før Arnulf Olsen sier OK. Noe annet er at jeg har fått problemer med slektsprogrammet jeg bruker (BK5), og det ser ut for at det blir vanskelig å hente fram opplysningene jeg har lagt inn. Problemet er å finne noen som kan "hente fram" opplysningene som blir sagt meg ligger inne men hvordan det skal gjøres har jeg ikke svar på. Hilsen Ole-Johan Valle
Hei.
Du bør kontakte tidligere fylkesordfører i Finnmark og tidligere ordfører i Hammerfest, Arnulf Olsen. Jeg har i flere år arbeidet på oppdrag for ham når det gjelder hans forfedre som inkluderer Rudolf Olsen (hans bestefar). Jeg kan derfor ikke gi deg opplysningene jeg har samlet. Hilsen Ole-Johan Valle
Rudolf Joakim Martin Olsen var min farfar. Han var sønn av Ole Johan Olsen, Bodø (3.8 1838 - 1924) og Ellen Jonette(31.8 1842 - 1930) , født Lembricht / Lambrecht, Bergen - etterkommer av Petter Lambrecht, sønn av Christian Lambrecht (fam opprinnelig fra Flensburg)og Hellche T(h)ode. HTs far og bestefar var skippere. Den sistenvnte var gift med en dame som her von Erpecom og visstnok stamme fra skipsreder Abraham von Erpecom i Bergen (1633 - 1720).
mvh
Trine Lind
[email protected]
Min far het Erling Angel Olsen, og var Rudolf og Magnas nest yngste sønn.
Dersom du har funnet ut mer om Rudolfs slekt fra Bjarkøy er jeg interessert.
mvh
Trine Lind
[email protected]
Min far het Erling Angel Olsen, og var Rudolf og Magnas nest yngste sønn.
Dersom du har funnet ut mer om Rudolfs slekt fra Bjarkøy er jeg interessert.