Heia Paul-Johan
Først må jeg si tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare meg på min etterlysning, som sa lite om hva jeg var ute etter. Jeg er ny i dette, og lærer sakte men sikkert:)
Ble helt overveldet, da jeg så alle opplysningene du har sendt meg............tusen takk igjen.
Samtidig ble jeg litt trist, da jeg så hvor ung Randi var da hun døde.
Jeg er så fersk i dette at jeg trenger tid, før jeg forstår hva som står i kirkebøker etc.
Jeg har leita etter Paul Christian/Paul Johan Kristoffersen som var min tippoldefar. I boka slektsbok for Beiarn av 1979, står det at han var fra Bergen. Så viste det seg at han var fra Moskenes
Hans far Christoffer Garmann hadde jeg navnet på, men har ingenting mere om han. Vet jo nu at han ble enkemann, og lurer jo nu på om han ble i Moskenes eller dro derifra. Er usikker på hvis jeg skal legge ut etterlysning på han, hvor i landet jeg skal sende den. Og morens navn Randi/Randie Knudsdatter var det eneste jeg hadde på/om henne.
Der er en Christoffer Garmann på folketellingene for Trheim av 1865, der står det at han er født i 1810 og fra Ørkedalen. Da er han jo 55 år, og midt i landet. Jeg har hatt kartet fremme og studert det, har ikke hørt om Ørkedalen før:)
Dette ble en hel avhandling, jeg takker masse for din hjelp så langt.
Kan jeg tilslutt få lov og spørre om ditt fornavn...........er du oppkalt etter min tippoldefar??
Ha en fortsatt fin dag
mvh
Elisabeth J. Nymo