John Olsen With, født ca 1778
Moderator: MOD_Nordland
John Olsen With, født ca 1778
Jeg er blitt fortalt at han ble født 1778, og skal ha kommet til Øksnes fra Malvik - død 1826. Jeg har ikke funnet ham i Digitalarkivet - den eneste With ser ut til å være Nikolai K. With, født 1820.
Er det noen som vet mer om John Olsen With og hvor han kom fra - og er det noen forbindelse med Nikolai With?
Jeg er nybegynner i slektsgranskning, og prøver å finne ut av dette for en venn.
mvh, Amund Hesbøl
Er det noen som vet mer om John Olsen With og hvor han kom fra - og er det noen forbindelse med Nikolai With?
Jeg er nybegynner i slektsgranskning, og prøver å finne ut av dette for en venn.
mvh, Amund Hesbøl
Re: John Olsen With
Han het egentlig John With Olsen, og var født i Malvik i 1773. Foreldrene var Ole Jonsen vik og Marit Pedersdtr. John var første gift med presteenka Kristianna Kildal, som var omkring 26 år eldre enn han. Du finner dem i 1801-tellinga på Valsnes i Hadsel.
I andre ekteskapet (med Johanna Karoline Hartviksdtr) hadde han sønnen Nikolai Kristian (1821-1896), men det er flere Nikolai blant etterkommerne, blant dem yngste sønnen i første ekteskapet til Nikolai Kristian. I samme kullet er den velkjente Olaus Martens Nicolaisen.
I andre ekteskapet (med Johanna Karoline Hartviksdtr) hadde han sønnen Nikolai Kristian (1821-1896), men det er flere Nikolai blant etterkommerne, blant dem yngste sønnen i første ekteskapet til Nikolai Kristian. I samme kullet er den velkjente Olaus Martens Nicolaisen.
Takk skal du ha, Johan
Det var jo helt fantastisk å få svar så raskt. Jeg gleder meg til å bringe dette videre til en dreven slektsforsker som ikke er på nett. Vet du forresten hvor With-navnet kommer inn i bildet?
vennlig hilsen Amund Hesbøl
Det var jo helt fantastisk å få svar så raskt. Jeg gleder meg til å bringe dette videre til en dreven slektsforsker som ikke er på nett. Vet du forresten hvor With-navnet kommer inn i bildet?
vennlig hilsen Amund Hesbøl