Folketellinga for 1801 plasserer dem på Næsset gård, i Bø. Mikel Eriksens alder er da oppgitt til å være 52, og Katrinas alder oppgitt til å være 50.
Jeg tror det er deres giftemål jeg har funnet her, 23 oktober 1772, men greier ikke tyde stort mer enn navnene Michael Erichsen og Catharina Abrahamsd.
Etter litt "googling" oppdaget jeg at Mikkel flere steder blir navngitt som Mikkel Eriksen Sandberg, og Katrina som Katrina Abrahamsd. Lockert, i tillegg til at begges fødselsår blir satt til 1751 flere steder. Jeg har imidlertid ikke noen sikre kilder på dette.
Jeg har lett i Ministerialboka for Bø, kronologisk liste fra 1746 til og med 1755 for å forsøke å finne begges dåp. Ser ikke bort ifra at jeg kan ha "gått glipp av noe", da jeg hadde vansker med å tyde skriften, MEN jeg fant en mulig kandidat for Mikkel i 1747, Nordland fylke, Bø, Ministerialbok nr. 891A01 (1741-1784), Kronologisk liste 1747, side 48
Der er en Michel døpt, og farens navn ser ut til å være Erich Berentsen.
Datteren Ermegaards dåp er å finne i Bø, Ministerialbok nr. 891A02 (1759-1820), Kronologisk liste 1775, side 174
(Hvis noen greier å tyde hva Ermegaards andre navn er, blir jeg veldig glad

Håper noen kan hjelpe