Lokkert Stenersen 1814 og Maren Normann 1816
Moderator: MOD_Nordland
-
- Sted: Bergen
Hei.
Holder nå på med å finne ut av en del slekt i Målselv og i den forbindelse forsøker jeg å finne data på følgende personer.
Lokkert Stenersen
Maren Normann
Lokkert Stenersen født 1814 i Hadsel. Han har bodd i Kifjord i Lebesby og var gift med Maren Normann, født 1816, fra Ibestad. De hadde datteren Joakime født 1864. Hun var gift med Nils Severin Jonsen fra Målselv.
Er skårunge når det gjelder søking på nettet, så hvis det noen som kjenner til noen av disse personene ville jeg være takknemlig for hjelp .
Mvh Oddbjørn
Holder nå på med å finne ut av en del slekt i Målselv og i den forbindelse forsøker jeg å finne data på følgende personer.
Lokkert Stenersen
Maren Normann
Lokkert Stenersen født 1814 i Hadsel. Han har bodd i Kifjord i Lebesby og var gift med Maren Normann, født 1816, fra Ibestad. De hadde datteren Joakime født 1864. Hun var gift med Nils Severin Jonsen fra Målselv.
Er skårunge når det gjelder søking på nettet, så hvis det noen som kjenner til noen av disse personene ville jeg være takknemlig for hjelp .
Mvh Oddbjørn
-
- Sted: STAMSUND
Re: Hadsel,Lebesb, Målselv
Hei!
Hva er det du søker? Er det foreldrene til Lokkert og Maren, eller etterkommere. Jeg finner familien i folketellingen 1865. Da bor de i Kifjord Lebesby.
Lokkert Stenersen hf Fisker Selveier g 52 m Hadsel
Maren N. Stenersen* f Normann Hans Kone g 50 k Ibestad
Abel Stenersen Deres Søn Driver Fiske ug 23 m Ibestad
Fredrik Stenersen Deres Søn Driver Fiske ug 22 m Kjelvik
Elise Stenersen Deres Datter ug 17 k Lebesby
Bernhard Stenersen Deres Søn ug 14 m Lebesby
Kaja Stenersen Deres Datter ug 9 k Lebesby
Joakime Stenersen Deres Datter ug 2 k Lebesby
Rikard Stenersen Deres Søn Driver Fiske g 26 m Ibestad
Martha Pedersdatter Hans Kone g 21 k Lebesby
Peder Andr. Stenersen Deres Søn ug 1 m Lebesby
Ved folketellingen 1875 heter Lokkert, Andreas Lokkert Stenersen. Så ved søk etter barna, er det godt mulig at de heter Andreassen til etternavn.
Denne etterlysningen burde vel ligge under Finnmark fylke, Lebesby kommune.
Du kan prøve å søke i skannede kirkebøker for Lebesby. Der kan du finne f. dato og riktig år. Når de ble konfirmert og gift.
Lykke til.
Mvh
Ann Britt
Hva er det du søker? Er det foreldrene til Lokkert og Maren, eller etterkommere. Jeg finner familien i folketellingen 1865. Da bor de i Kifjord Lebesby.
Lokkert Stenersen hf Fisker Selveier g 52 m Hadsel
Maren N. Stenersen* f Normann Hans Kone g 50 k Ibestad
Abel Stenersen Deres Søn Driver Fiske ug 23 m Ibestad
Fredrik Stenersen Deres Søn Driver Fiske ug 22 m Kjelvik
Elise Stenersen Deres Datter ug 17 k Lebesby
Bernhard Stenersen Deres Søn ug 14 m Lebesby
Kaja Stenersen Deres Datter ug 9 k Lebesby
Joakime Stenersen Deres Datter ug 2 k Lebesby
Rikard Stenersen Deres Søn Driver Fiske g 26 m Ibestad
Martha Pedersdatter Hans Kone g 21 k Lebesby
Peder Andr. Stenersen Deres Søn ug 1 m Lebesby
Ved folketellingen 1875 heter Lokkert, Andreas Lokkert Stenersen. Så ved søk etter barna, er det godt mulig at de heter Andreassen til etternavn.
Denne etterlysningen burde vel ligge under Finnmark fylke, Lebesby kommune.
Du kan prøve å søke i skannede kirkebøker for Lebesby. Der kan du finne f. dato og riktig år. Når de ble konfirmert og gift.
Lykke til.
Mvh
Ann Britt

-
Hei Ann Britt!
Takk for svaret og arbeidet du har hatt. Skårungen har tydeligvis vært skjev i øynene for etterlysningen var ment å bli plassert i Hadsel hvor Lokkert opprinnelig kom fra.
Det var opplysninger om Lokkert og Maren og deres foreldre/forfedre jeg var på jakt etter.
Fant samme opplysninger som du gav under Lebesby. Har nok uttrykt meg utydelig.
Takk igjen:D
Mvh Oddbjørn
Takk for svaret og arbeidet du har hatt. Skårungen har tydeligvis vært skjev i øynene for etterlysningen var ment å bli plassert i Hadsel hvor Lokkert opprinnelig kom fra.
Det var opplysninger om Lokkert og Maren og deres foreldre/forfedre jeg var på jakt etter.
Fant samme opplysninger som du gav under Lebesby. Har nok uttrykt meg utydelig.
Takk igjen:D
Mvh Oddbjørn
-
Hei!
Finner i kirkeboken for Ibestad døpte, Maren Nicolina f.1817: Far Niels Norman Wiig, Mor Karen Sivertsdatter. Maren var uekte, men foreldrene giftet seg etterpå, for når Maren blir konfirmert heter moren Sivertsdatter Wiig.
Når Maren og Lockert gifter seg 13.11.1838 står det at far til Lockert het B. Stenersen, og at Lockert kom fra Lofoten. Finner en Balzer Stenersen i folketellingen 1801 for Hadsel. Han er en sterk kandidat, det som mangler er en bekreftelse. Jeg kan se om jeg får tak i kirkebok for Hadsel for det aktuelle tidsrommet 1814 - 1830.
Mvh
Ann Britt
Finner i kirkeboken for Ibestad døpte, Maren Nicolina f.1817: Far Niels Norman Wiig, Mor Karen Sivertsdatter. Maren var uekte, men foreldrene giftet seg etterpå, for når Maren blir konfirmert heter moren Sivertsdatter Wiig.
Når Maren og Lockert gifter seg 13.11.1838 står det at far til Lockert het B. Stenersen, og at Lockert kom fra Lofoten. Finner en Balzer Stenersen i folketellingen 1801 for Hadsel. Han er en sterk kandidat, det som mangler er en bekreftelse. Jeg kan se om jeg får tak i kirkebok for Hadsel for det aktuelle tidsrommet 1814 - 1830.
Mvh
Ann Britt

- Viggo Eide
- Sted: BODØ
- Kontakt:
Innleggene flyttet fra Rana til Hadsel av meg.
Tittel i første emnefelt også endret av meg.
Tittel i første emnefelt også endret av meg.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
-
Takk Ann Britt for hjelpen. Det lysnet og jeg kom et langt stykke på vei med dette. Er veldig nybegynner i denne hobbyen så det ligger masse opplysninger der ute som jeg ikke har evne til finne/se.
Kunne vært en stor hjelp om man kunne fått bekreftet dette med Baltzer Stenersen
Takk igjen
Mvh Oddbjørn
Kunne vært en stor hjelp om man kunne fått bekreftet dette med Baltzer Stenersen
Takk igjen
Mvh Oddbjørn
-
Re: Lokkert Stenersen 1814 og Maren Normann 1816
Hei Viggo.
Takk for hjelpen med flyttingen. Rutinen med å legge tingene på rett plass kommer forhåpentligvis etterhvert.(Hjerne og fingre har i blandt vansker med å samarbeide.)
mvh
Oddbjørn
Takk for hjelpen med flyttingen. Rutinen med å legge tingene på rett plass kommer forhåpentligvis etterhvert.(Hjerne og fingre har i blandt vansker med å samarbeide.)

mvh
Oddbjørn
Sist redigert av dn08563 den 12. november 2007 kl. 23.28, redigert 2 ganger totalt.
-
Hei Erik,
Tusen takk for svaret. Ja her er det bare å velge og vrake. Helt fantastisk.Jeg holder egentlig på med å registrere slekt fra Målselv, (Kreutzer bl.a) og det er i den forbindelse jeg var på leting etter Lokkert og Maren og deres datter Joakine.
Takk igjen
Beste hilsen
Oddbjørn
Tusen takk for svaret. Ja her er det bare å velge og vrake. Helt fantastisk.Jeg holder egentlig på med å registrere slekt fra Målselv, (Kreutzer bl.a) og det er i den forbindelse jeg var på leting etter Lokkert og Maren og deres datter Joakine.
Takk igjen

Beste hilsen
Oddbjørn
-
Hei!
Nå har jeg fått kirkeboken for Hadsel. Skal sjekke den på mandag.
Ann Britt
Nå har jeg fått kirkeboken for Hadsel. Skal sjekke den på mandag.
Ann Britt

-
Hei!
Nå har jeg fått sjekket kirkebøkene for Hadsel. Kan ikke finne Lokkert. Det at han var fra Lofoten, som tidligere nevnt, sier ikke så mye. Lofoten består jo av flere kommuner,bl.a ligger en del av Hadsel i Lofoten.
Kanskje Vågan er et sted å sjekke. Grensen mellom Hadsel og Vågan går over Austvågøya.
Mvh
Ann Britt
Nå har jeg fått sjekket kirkebøkene for Hadsel. Kan ikke finne Lokkert. Det at han var fra Lofoten, som tidligere nevnt, sier ikke så mye. Lofoten består jo av flere kommuner,bl.a ligger en del av Hadsel i Lofoten.
Kanskje Vågan er et sted å sjekke. Grensen mellom Hadsel og Vågan går over Austvågøya.
Mvh
Ann Britt

Hei.jeg har drevet i det små å lett etter etterkommere i den slekta selv.....Balzer(f.1776) var gift med Riborg Katrina Andersdatter(f.1776) Balzer kom fra Eidsfjord/Hadsel,utfra det jeg har funnet ut.Fikk etterhvert bl a en sønn,Anders Lokkert som er født i 1814.(i Hadsel).
Det som står i menighetsbladet,er at Joakine Stenette Andreasdatter,f 1864 i Kjøllefjord,ble gift med Nils Severin ,f 1852,i Målselv.Hun var datter av Bernhard Stenersen og Anne Sofie Pedersdatter.Joakine og Nils Severin fikk 5 barn: Marit,f.6/6-1884,Magnus Adolf,f.4/12-1882,Johan Georg,f.29/8-1894,Selmer Bastian,f.5/9-1889 og Johanna Gjertina,f.3/6-1892.
Det som står i menighetsbladet,er at Joakine Stenette Andreasdatter,f 1864 i Kjøllefjord,ble gift med Nils Severin ,f 1852,i Målselv.Hun var datter av Bernhard Stenersen og Anne Sofie Pedersdatter.Joakine og Nils Severin fikk 5 barn: Marit,f.6/6-1884,Magnus Adolf,f.4/12-1882,Johan Georg,f.29/8-1894,Selmer Bastian,f.5/9-1889 og Johanna Gjertina,f.3/6-1892.

- Svein Alfred Nilsen
- Sted: GIBOSTAD
Her må det ha sneket seg inn en feil. Joakime og Joakine er vel samme person, men hennes foreldre er Andreas Lockert Stenersen og Maren Normann Vik, Bernhard Stenersen er hennes bror. Baltzer Stenersen gm Riborg Catharina Andersdatter bodde på Valsnes i nåværende Sortland kommune (den gang Hassel), og han var fra gården Nedre Misvær i Skjerstad.